
Ministar pomorstva prometa i infrastrukture
Siniša Hajdaš Dončić danas (30. srpnja) će posjetiti gradilišta
mosta Drava kod Petrijevaca i Južne osječke obilaznice na državnoj cesti
D2, kod prijelaza
Josipovac. Te vrijedne prometne i građevinske investicije za Osijek, Osječko-baranjsku županiju ali i za Hrvatsku uz ministra prometa obići će i ministar graditeljstva i prostornog uređenja
Ivan Vrdoljak, gradonačelnik Osijeka
Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta
Dražen Guštin i član Uprave Hrvatskih cesta
Jurica Krleža, kao investitori.
Most preko Drave na trasi autoceste na koridoru Vc investicija je Hrvatskih autocesta. Ukupna dužina mosta je
2507 metara, a dužina bez krila upornjaka 2485 metara. Središnji dio mosta (glavna rasponska konstrukcija) preko rijeke Drave je ovješeni spregnuto čelični sklop, a pristupni vijadukti u inundacijama su betonske polumontažne konstrukcije. Most je projektirao Institut
IGH d.d., a izvođači radova su Viadukt d.d., Osijek-Koteks d.d., Skladgradnja-grup d.o.o., Hidroelektra-niskogradnja d.d. i Konstruktor inženjering d.d.
Cijena gradnje:
- most preko rijeke Drave - 840.004.898,56 kn
- regulacija rijeke Drave u dužini 3,0 km - 40.833.709,80 kn
- regulacija rijeke Vučice - 4.331.158,85 kn
- most preko rijeke Vučice - 2.106.931,53 kn
- usklađenje količina radova (7%) - 62.109.368,91 kn
- ukupno ugovoreno - 949.386.067,65 kuna (bez PDV-a)
- rok dovršenja je
27. prosinca 2013. godine
Autocesta
Beli Manastir - Osijek - Svilaj, dio je međunarodnog Paneuropskog cestovnog koridora Vc i jedan od najvažnijih ogranaka TEM/TER projekta. Dio je europske mreže prometnica s oznakom E-73, koja sjever Europe povezuje s Jadranom.
Ukupna dužina autoceste je
88,6 km te je podijeljena na sljedeće
dionice:
- Granica Republike Mađarske - Beli Manastir, dužine 5,0 km
- Beli Manastir – Osijek, dužine 24,6 km
- Osijek – Đakovo, dužine 32,5 km
- Đakovo – Sredanci, dužine 23,0 km
- Sredanci – granica Bosne i Hercegovine, dužine 3,5 km
Dionica Đakovo – Sredanci puštena je u promet 2007. godine, dok je dionica Osijek – Đakovo puštena u promet u travnju 2009. godine.
Dionica: granica Republike Mađarske - Beli Manastir duga je
5,0 km, izrađeni su idejni projekti i ishođena lokacijska dozvola. Nužni uvjet za završetak glavnih projekata je izrada projektno - tehničkog elaborata usklađenja trasa autocesta u Republici Hrvatskoj i Republici Mađarskoj. Procijenjena vrijednost izgradnje iznosi
271.000.000,00 kuna (bez PDV-a), a rok dovršenja je
17. lipnja 2013. godine.
Južna obilaznica Osijeka je najopterećenija dionica državne ceste D2 u Osječko-baranjskoj županiji. Obilaznica je sastavni dio državne ceste D2 koja povezuje RH u smjeru zapad-istok, od granice sa
Slovenijom kod
Varaždina do
Iloka na krajnjem istoku. Na svom potezu kroz Osijek, intenzitet i struktura prometa nametnuli su potrebu da se uz postojeći kolnik krene u dogradnju još jednog kolnika u duljini od 13,2 km, od čvorišta s autocestom A5 do čvorišta
Tenja. Na postojećoj trasi izgrađeno je 5 čvorišta u sklopu kojih je već ranijim projektom predviđena mogućnost dogradnje još jednog kolnika, odnosno predviđeni su otvori u nadvožnjacima.
Izgradnjom južnog kolnika također je predviđena izgradnja još jednog novog čvorišta na križanju s
Vinkovačkom ulicom. Izgradnjom ovog čvorišta značajno će se
smanjiti prometna opterećenost Trpimirove ulice i Ulice Bl. L. Mandića te građanima Industrijske četvrti omogućiti brzi pristup obilaznici.
Izgradnja novog kolnika predviđa i izgradnju 7 novih objekata na trasi od kojih je najznačajniji nadvožnjak
Bosutsko u duljini od 127 m. Projekt predviđa sve potrebne mjere s aspekta zaštite okoliša te prirodne i kulturne baštine i tome je posvećena značajna pozornost sukladno EU standardima. Uz trasu ceste je predviđeno
hortikulturno uređenje, sadnja
drvoreda te
zaštita od buke, a cijelom duljinom trase predviđena je i
rasvjeta ceste čime će se značajno doprinijeti sigurnosti svih sudionika u prometu.
Radove na izgradnji južne obilaznice Osijeka izvode Osijek- Koteks, dok je nadzor Institut – IGH d.d., Zagreb. Ugovorena vrijednost radova iznosi 164,79 milijuna kuna (bez PDV-a ) s rokom izvođenja od
30 mjeseci (počevši od rujna 2011. godine).
Tekst: radioosijek.hrt.hr
Foto: Toni
Pročitajte i...
Most preko Drave će se graditi, ali uz preinake
Bubalo i pročelnici o transparentnosti, koridoru, komarcima i NK Osijeku
Biljana Borzan: Vlada ne odustaje od strateškog projekta Koridora Vc
Most preko Drave na koridoru Vc bi mogao biti jedan od najljepših u Hrvatskoj