Iako još ne zauzimaju željeni udio na hrvatskom tržištu sa svojim napitcima
Sinalco, cilj je to kojemu teže u osječkoj
Pivovari d.d. U posjed licencije za proizvodnju toga bezalkoholnog pića Osječani su došli prije godinu i pol dana i tako postali najmlađom članicom Sinalco obitelji koja je zastupljena u oko 40 zemalja iz cijeloga svijeta. Kako je riječ o još uvijek za tržište novom proizvodu, u Pivovari d.d. Osijek ne izdvajaju ga od svojih ostalih, prijašnjih pića koja pune -
Osječko pivo,
Osječko crno pivo,
Essker pils,
Biker. Prema dostupnim podacima, poslovanjem tijekom prošle godine osječka je Pivovara ostvarila dobit od ukupno
1,8 milijuna kuna.
- U prvoj polovici ove godine kapacitet nam je bio oko 2,5 milijuna litara gaziranih pića što je zadovoljavajuće iako smo se nadali ostvarenju još boljih rezultata. Normalno je da nemamo željeni udio na hrvatskom tržištu zbog velike prisutnosti robnih marki i težega ulaska u trgovačke lance. Iako se prema sklopljenim ugovorima na policama svakoga trgovačkog lanca drži nešto od našega Sinalca, ne želimo da to bude jedan ili dva nego cijela paleta proizvoda - ističe
Miroslav Olić, direktor
Pivovare d.d.
Stoga od osvajanja hrvatskoga tržišta nisu odustali, nego su ga samo prolongirali do zime kada planiraju pokrenuti i marketinšku kampanju. Za iduću sezonu najavljuju i plasiranje još jednoga novog sinalco proizvoda - ledenog čaja. Inače, na policama hrvatskih trgovina sada su napitci sa četiri okusa - cola, naranča, limun i tonic-water te napitak
EnergiS. Osim PET ambalaže u pakiranju od 0,33 litre, Sinalco se pakira i u ugostiteljske staklene bočice od 0,25 litara. No posljednji su dostupni u samo dva okusa - cola i naranča, koji su i najtraženiji.
- Postali smo prepoznatljivi na tržištu Slavonije i Baranje, ali smo polučili i određene rezultate na jadranskoj obali tijekom turističke sezone. Ondje se najviše prodalo točenoga sinalca - kaže
Olić.
Osječani se sa Sinalcom ne mogu upustiti u osvajanje tržišta Srbije ili Bosne i Hercegovine budući da tamo već postoje tvrtke Sinalco. Zbog toga su svoju licenciju s pravom prodaje odlučili iskoristiti u susjednoj Mađarskoj. Ondje sada tragaju za poslovnim partnerima. No i njihovo ime možda uskoro postane dostupno javnosti jer im već idućega tjedna na pregovore u Osijek dolaze potencijalni partneri.
- Za mađarske partnere smo se odlučili iz jednostavnoga razloga jer smatramo kako je bolje s njima, nego li s hrvatskim, krenuti u osvajanje toga tržišta - objasnio je direktor Pivovare Olić.
Raširen po arapskim zemljama
Sinalco, bezalkoholni napitak na bazi prirodnih okusa, proizvodi se još od 1902. godine. Izvorno je to njemački brend, ali je velikim dijelom zastupljen i proširen u arapskim zemljama gdje se veže uz obiteljski posao. Stoga se na ožujskoj konferenciji Sinalca, koja je ove godine održana u Osijeku, moglo vidjeti mnogo predstavnika upravo iz tih zemalja.
Autorica:
Ivana Barišić
Prenosimo s
Poslovni.hr