
Nakon što su utvrdili uklanjanje staze kod Eurodoma, u petak (6. rujna) predstavnici
BikeMyDaya su se hitno sastali s predstavnicima
Grada, dogradonačelnikom
Denisom Ambrušem, pročelnikom Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno – stambeno gospodarstvo i promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu
Srećkom Kukićem te sa
Sinišom Gregoranom, višim savjetnikom – specijalistom iz navedenog odjela.
Prema njihovim riječima, na
dosadašnjoj lokaciji staze kod Eurodoma više neće biti, nego će ovdje biti nogostup te nadalje navode da je prethodna vlast ovu biciklističku stazu označila
suprotno propisima.
Predstavnici Grada naglašavaju
Generalnim urbanističkim planom propisanu obavezu izgradnje nogostupa na ovoj lokaciji, a odgovornim smatraju
projektanta i onoga tko je između nekoliko predviđenih odabrao baš ovaj projekt.
Podsjećamo, izgradnja Eurodoma je počela prije nešto više od osam godina. Dakle, projekt je morao nastati i nekoliko godina ranije. Tada su se već naveliko gradile biciklističke staze u Osijeku.
Nadalje, predstavnici Grada napominju da je o ovom projektu provedena
javna rasprava, ali se na nju nisu mnogi odazvali.
"Rješenje"
Kako su izjavili prethodno spomenuti navedeni, Grad će poslati prijedlog upravi
Eurodoma da se kroz takozvani "požarni put" koji vodi kroz trg kod Eurodoma napravi biciklistička staza
od Trpimirove do Istarske, gdje bi se dalje nastavljala se kroz Vukovarsku. Predložit će i postavljanje parkinga za bicikle. Kako bi se povećala vjerojatnost prihvaćanja prijedloga, isto su predložili i BikeMyDayu.
Pogledajte predloženu rutu staze:
"No, odluka o ovome ovisi o dobroj volji uprave Eurodoma, a i ako do ovakvog 'rješenja' dođe, smatramo da će biti manje kvalitetno nego prethodno.", poručuju iz BikeMyDaya.
Obavezni obostrani nogostupi?
"K tome, članak 73. Odluke o izmjenama i dopunama GUP-a, koja propisuje obavezu izgradnje pješačkih staza uz kolnike prometnica, koje se u pravilu grade obostrano u odnosu na kolnik, a iznimno jednostrano. Budući da je, smatramo, to upravo ovakva situacija, inzistirat ćemo na tome da se uklonjena staza vrati.
Uostalom, zar u Osijeku u gradu ne postoji velik broj lokacija gdje nogostupa nema?", nastavljaju.
Nadalje, prostora za postavljanje i nogostupa i biciklističke staze zapravo ima, jedini problem postoji kod
"trbuha" tornja. Istočno i zapadno od te problematične točke ima dovoljno prostora, kao što se vidi na fotografijama:
Ono što cijelu priču stvara još zanimljivijom je da je na prikazima kako će projekt izgledati kad se završi, koje se mogu pronaći na službenim stranicama Eurodoma, prikazana i biciklistička staza kojom –
kakve li ironije – voze biciklisti.
Tekst i foto: Ivan Podraza/BikeMyDay
Pogledajte i:
[FOTO] Kod Eurodoma se uklanja staza i pravi nogostup
BikeMyDay se zalaže za bolju biciklističku infrastrukturu
Generalni urbanistički plan Grada Osijeka i biciklistička infrastruktura - kako to izgleda na papiru?
[VIDEO] Biciklistički vodič: kako se ponašati u prometu, s kakvom opremom i kako izbjeći prometne kazne?! #1
[FOTO] BikeMyDay: Rubnjaci - nepotreban i štetan trošak!
[FOTO] BikeMyDay: Zrinjevac - kako pokvariti i ono što valja?
[FOTO] Novi izgled parka Zrinjevac
BikeMyDay: Miss biciklističke staze [1/2]
Netko je spavao na poslu: neispravni prometni znakovi!
Rok trajanja radova – nekoliko mjeseci?