
Sudeći po
izdvajanjima koja su predviđena za razvoj biciklizma, u sljedećoj godini nas ne čekaju rješenja nekih od ključnih biciklističkih problema u gradu Osijeku.
Naime, proračunom Grada Osijeka je za izgradnju
biciklističkih staza određeno tek
400 tisuća kuna, a radi se o izgradnji biciklističke staze od Vinkovačke ulice do Antunovca (100.000,00 kn), izgradnji biciklističke staze od Zelenog polja do Sarvaša (100.000,00 kn) te biciklističke staze u Ulici Sv. Leopolda Mandića (200.000,00 kn), kako je navedeno u proračunu.
Ipak, radi se o dijelovima staza, jer je evidentno da se ovim iznosima ne mogu u cjelini izgraditi navedene staze.
Naravno, jasno nam je već kronična gospodarska kriza ostavila trag i na gradskom proračunu te da su gotovo sva izdavanja smanjena, ali nikako ne možemo biti zadovoljni iznosom izdavanja za biciklizam u odnosu na izdavanja za drugu prometnu infrastrukturu.
Ukupna izdavanja koja su predviđena za prometnu infrastrukturu iznose 32 milijuna i 900 tisuća kuna, tako da izdavanja od 400 tisuća kuna za biciklizam iznose malih 1.2158 posto, što je, smatramo, izuzetno
loš omjer.
Kako se ECF (Europska biciklistička federacija) izborila da se u proračunu EU za razdoblje 2014.-2020. za biciklizam izdvoji 10 % od ukupnih izdavanja za promet, jednako tako smatramo da je i na razini grada Osijeka nužno izdvojiti toliki postotak, kako bismo barem krenuli u pravcu gradova koji danas imaju razvijenu biciklističku infrastrukturu.
Moguće je da nadležni nemaju uvid u sve prednosti biciklizma i učinak koji bi razvoj biciklizma imao za grad Osijek, te ćemo učiniti sve što je u našoj moći da to promijenimo. Prva takva aktivnost očekuje nas već početkom sljedeće godine, kad ćemo javnosti predstaviti našu strategiju razvoja biciklizma u Osijeku.
Za bicikliste opasna Ulica Hrvatske Republike, bez biciklističke staze
Tekst i foto: Ivan Podraza/BikeMyDay
Pročitajte i:
Proračun Grada Osijeka za 2014. : 452,7 milijuna kuna, Jacques Paul Klein postao počasni građanin