Do
Dana grada Osijeka,
2. prosinca, kako je i najavljeno, bit će završena gradnja tramvajske pruge
do Gacke ulice, Vinkovačka će dobiti novu rasvjetu, a u središtu okretišta (mjesto bivše tržnice) bit će postavljena skulptura
Pauline Herman - Mačkamame. Potvrdili su to jučer tijekom jutarnjeg obilaska gradilišta u Industrijskoj četvrti dogradonačelnik
Gordan Matković, član Poglavarstva
Tone Papić te direktori GPP-a, Unikoma i Vodovoda,
Damir Marković,
Tino Lončar i
Ljubomir Novoselić.
Matković je izrazio zadovoljstvo napretkom i dinamikom radova te iznio cijeli niz zanimljivih podataka vezanih uz
18,3 milijuna kuna (uključujući i radove na dionici od Reisnerove do Dunavske, nap.a.) vrijednog gradskog projekta. Doznali smo, primjerice, da su postavljena ukupno
84 nova rasvjetna tijela, da će za nekoliko dana u središtu okretišta biti postavljen travnati tepih te zelena “ograda”, a na središnjem brežuljku spomenik
Paulini Herman. Spomenik će u povodu obilježavanja Dana grada biti samo privremeno postavljen, te za desetak dana uklonjen - potrebno ga je, naime, prebojati specijalnim bojama kako bi mu se osigurala dugovječnost. Osim toga, uklanja se parking ispred “
Dvorca”, koji se pretvara u produžetak parka. Tehnički pregled obavit će se u ponedjeljak, a struja će biti puštena u srijedu.
Matković se osvrnuo i na sporno, dvostruko presijecanje pruge preko Drinske.
- Drinska će, u skoroj perspektivi, biti sporedna, spojna cesta u gradskom naselju. Naime, većina prometa preusmjerit će se na novu Gacku (Divaltovu). Osim toga, pokrenuto je ishođenje dokumentacije za gradnju južnog traka Južne obilaznice, kazao je
Matković.
Marković je, pak, otkrio jedan poseban kuriozitet ovih radova - u više od tri mjeseca radova bilo je samo pet kišnih dana. Od toga četiri nedjeljom kada se - ne radi! Direktor GPP-a, također, istaknuo je kako će, nakon što se gradonačelnik
2. prosinca u 18 sati tramvajem doveze do Mačkamame, uslijediti preustroj tramvajskih linija.
Osijek će tako imati tri linije, uz liniju
Višnjevac - Zeleno polje, tramvaji će do te dvije krajnje točke voziti i izravno iz Industrijske četvrti koristeći dijelom trasu “
kolodvorca”, koji se, pak,
ukida. Riječ je o prvoj varijanti, koja se može naknadno prilagoditi potrebama građana. Nove linije, dodaje
Marković, mogu se “pokriti” postojećim brojem tramvaja, no kad pruga za dvije godine stigne do Bikare, postojat će potreba za nabavom minimalno tri, a optimalno pet novih tramvaja.
Valja u zaključku reći kako
Vinkovačku nagodinu očekuje i temeljita
rekonstrukcija ceste (investitor je Županija). Tijekom aktualnih radova obavljeni su gotovo svi potrebni radovi na instalacijama (postavljena je nova vodovodna mreža i kanalizacija), a Grad će nagodinu financirati gradnju
nogostupa,
biciklističke staze te
sadnju novog zelenila.
Matković: Oporba se bavi samo opstrukcijama
Obilazeći gradilište, Matković je reagirao i na oporbeno “
oponiranje projektu”, kazavši da kako ima informacije o dogovorima unutar HSLS-a i HDZ-a o potrebi onemogućavanja realizacije projekta i zatvaranja gradilišta.
Vrlo je indikativno da su, odmah nakon javnih istupa Zlatka Kramarića i tvrdnji o radu na crno, nama u dva dana došle tri inspekcije. A nije ih bilo tri mjeseca. Ne tvrdim da ih je on poslao, ali... U svakom slučaju, sve vezano uz gradilište je čisto. Nažalost, naša oporba bavi se samo opstrukcijom i nanošenjem štete, kaže
Matković.
Autor:
Mario Mihaljević
Prenosimo s
Glas-Slavonije.hr