10. rujna 1884. godine u Osijeku je pušten u promet
prvi konjski tramvaj, što je promijenilo uobičajeni tijek života na glavnim osječkim ulicama.
Osijek je s tadašnjih 18.000 staovnika bio prvi grad u Hrvatskoj te među
prvima u srednjoj i jugoistočnoj Europi, koji je imao najmodernije
gradsko prijevozno sredstvo. Tramvaje na konjsku vuču imali su u to vrijeme samo veliki europski gradovi poput
Pariza, Beča, Londona i Budimpešte, dok je Zagreb konjsku željeznicu dobio tek
sedam godina poslije. Iako je od 1850. u gradu postojao gradski prijevoz putnika omnibusima, nekom vrstom preteče
autobusa s konjskom vučom i fijakerima,
snažan gospodarski
razvoj Osijeka, ubrzana industrijalizacija i sve veći priljev stanovnika stvorili su potrebu za suvremenijim i masovnijim prijevozom putnika.
Svečanom povorkom tramvaja, u kojoj su se našli i onaj najstariji iz 1926., (električni tramvaj koji se danas koristi kao turistička atrakcija), i najnoviji tip osječkog tramvaja T-3 P.VO, u pratnji pripadnika
Počasne garde Hrvatskog sokola i puhačkog orkestra, proslavljena je ova značajna godišnjica.
Tom prigodom održana je i konferencija za novinare na središnjem osječkom trgu, na kojoj su, uz direktora GPP-a Osijek, o ovoj dugoj osječkoj tradiciji govorili i gradonačelnik Ivan Vrkić te predsjednik Gradskoga vijeća Anto Đapić i zamjenik gradonačelnika Denis Ambruš.
Tramvajska mreža u Osijeku narasla je na ukupno 21 kilometar i nastavlja rasti, a potkraj ove godine u promet će biti puštena i dionica kroz Višnjevac – kako je istaknuto gradonačelnik.
Tekst i foto: Jasenka Mađarević/Osijek.hr
Pročitajte i..
Svečani mimohod osječkih tramvaja povodom 130 godina prvog hrvatskog tramvaja
130 godina osječkog tramvaja – prvog u Hrvatskoj i jednog od prvih u svijetu