Južni krak Južne obilaznice Grada Osijeka jučer je
pušten u promet, a svečanom otvorenju nazočili su predstavnici državnih i lokalnih vlasti.
Uz gradonačelnika
Ivana Vrkića i predsjednika Uprave Hrvatskih cesta
Juricu Krležu, u ovom, za grad Osijek izuzetno značajnom događaju, sudjelovali su i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, gradski vijećnici
Josip Škorić, ujedno i direktor Sektora za održavanje i promet Hrvatskih cesta te
Jaroslav Pecnik, saborski zastupnik
Domagoj Hajduković, zamjenici gradonačelnika
Vladimir Ham i Denis Ambruš i mnogi drugi.
Kako je Južna obilaznica sastavni dio
državne ceste DC 2, koja povezuje zapad i istok Hrvatske, ujedno je i najopterećenija dionica u cijeloj Osječko-baranjskoj županiji. Izvođač radova na izgradnji južnog kraka Južne obilaznice Grada Osijeka je
Osijek-Koteks d.d., a investitor Hrvatske ceste d.o.o. Ukupna vrijednost projekta s dodacima ugovora iznosi oko
190 mln kuna (bez PDV-a) na duljini zahvata od 12,9 km.
Proširena Južna obilaznica imat će
elemente brze ceste, što znači da će maksimalna dopuštena brzina iznositi 110 km/h, uz najvišu razinu zaštite od buke i s rasvjetom u cijeloj dužini. Prema projektnoj dokumentaciji, na trasi Južne obilaznice grada Osijeka izgraditi će se osam objekata: poljoprivredni prijelazi
„Josipovac" i „Višnjevac“, zatim most preko kanala „
Crni Fok“, podvožnjaci
„Filipovica“ i „Vinkovačka“, nadvožnjaci
„Bosutsko“ i „Trpimirova“ te potporni zid duljine 240 metara promjenjive visine od 2,5 do 6 metara.
Jedan od zahtjevnijih objekata na trasi je izvedba novog podvožnjaka „Vinkovačka“. Postojeći podvožnjak uklanja se zbog
nezadovoljavajućih gabarita, a novi će biti izgrađen s četiri prometna traka te pješačkom i biciklističkom stazom.
Zbog izuzetno nepovoljnih vremenskih uvjeta tijekom prošle godine, radovi na izgradnji odvijali su se
otežano te su čak i privremeno obustavljeni, što je utjecalo na planirane rokove, a jedan od razloga pomicanja krajnjeg roka završetka izgradnje, je i izgradnja spoja s dionicom obilaznice Osijeka u sklopu spojne ceste čvora Osijek na
autocesti A5.
Uloga Vlade je ravnomjerno infrastrukturno opremati cijelu državu - rekao je ministar Vrdoljak, a o značaju nove obilaznice za rasterećenje prometa u Osijeku govorio je gradonačelnik Vrkić. Tom je prigodom istaknuo kako je ovo jedan od projekata kojim Osijek dobiva značajke velegrada, no naglasio kako i dalje treba raditi na podizanju standarda u gradu i ostvarivanju novih investicija, kao i otvaranju novih radnih mjesta.
Tekst: Jasenka Mađarević
Za promet je otvorena južna obilaznica Grada Osijeka. Radi se o brzoj, četverotračnoj cesti u dužini od 12,9 km, koja za razliku od stare ceste, može podnijeti višestruko jaču frekvenciju prometa. Upravo zbog prometne opeterećenosti stare ceste, koja je iznosila 18,900 vozila na dan s tendencijom rasta - pokazala se potreba dogradnje južnog kolnika, te je prije 4 godine taj veliki projekt i pokrenut, no njegovo je dovršenje više puta prolongirano što zbog neizvršenja ugovornih obveza od strane angažiranih tvrki, što zbog oteženih vremenskih uvjeta, te usklađenja s rokovima s izgradnjom spoja čvora Osijek na autocesti A5. U južnu osječku obilaznicu uloženo je 200 milijuna kuna, izgrađeno je 8 objekata i smatra se jednim od strateških projekata grada i regije.
U Vijestima
Osječke televizije pogledajte i:
- novi
Odjel na osječkom KBC-u
-
dograđena Medicinska škola
- sporazum Odjela za kulturologiju i HNK Osijek
Osječka televizija - Vijesti, 05.11.2015.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bEIJbYUnCv8[/youtube]
Više informacija;
Osječka televizija
Vijesti Osječke televizije možete svakodnevno pratiti na stranicama portala Osijek031.com.