
Ako smo se nečega naslušali u ovih
25 godina samostalnosti onda je to
reforma školstva. Svaka Vlada do sada provodila je neki svoj paket reformi koji u pravilu
nije polučio rezultate, osim ako se pod rezultatima ne smatra
punjenje dječjih glava nepotrebnim informacijama i bildanje muskulature pod teretom preteških i preopsežnih udžbenika.
I sada se najavljuje
nova reforma. Ekspertna radna skupina za reformu školstva predstavila je svoj plan reforme koja je
najsveobuhvatnija do sada i uključuje cijeli niz novina u hrvatskom obrazovnom sustavu.
Kurikularnom reformom
ukida se opći uspjeh na kraju školske godine, a vrednovat će se
zaključne ocjene samo onih predmeta koji su ključni za nastavak obrazovanja. Ocjene se
ukidaju do trećeg razreda osnovne, a
neće ih biti ni na polugodištu.
Uvodi se i dijagnostičko praćenje učenika koje će pokazati je li učenik
ispod ili iznad očekivanja, s preciznim informacijama što treba popraviti. Nastavnici će pratiti razine usvojenosti znanja svakog djeteta od prvog razreda osnovne do kraja srednje škole te će roditelji dobiti povratnu informaciju u čemu im dijete „
šteka“.
Još jedna od bitnih novosti je i uvođenje
fleksibilne satnice u svim razredima. Umjesto krute tjedne satnice, nastavnici će moći organizirati nastavu fleksibilno. Predviđa se i produljenje nastavne godine i to kroz projektne tjedne kako bi se otvorio
prostor za vježbu i praktičan rad. Količina gradiva koje učenici uče danas u školama će se reducirati, a naglasak će se staviti na
kreativnost i inovativnost. Osnovna škola trajat će devet godina, kako je već ranije najavljivano.
Reformom je predviđeno i povećanje informatike u općim gimnazijama. Gimnazijalci će tako imati
dva sata informatike tjedno, a informatika će postati
obavezan predmet u svim školama. Gimnazijalci će se nakon drugog razreda opće gimnazije orijentirati na
neki od modula s pojačanom satnicom iz predmeta koji će im biti potrebni na fakultetu.
Reformu će doživjeti i
strukovno obrazovanje, jer se planira učenje na radnom mjestu od prvog razreda. Učenička praksa organizirat će se izvan škola, kod obrtnika, a neki od današnjih strukovnih programa bit će
ukinuti jer više
nisu potrebni na tržištu rada.
Sve ovo, naravno, ovisi o
političkoj potpori. Ukoliko nova Vladi prihvati ovaj radikalan iskorak u obrazovanju, eksperimentalna faza promjena prvo će krenuti u
60 škola, a od 2017. će se proširiti na sve škole.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Srednja.hr