
Redakciji portala
Osijek031.com obratio se jedan čitatelj dopisom u kojemu
upozorava na, kako kaže,
bezobrazno ponašanje HŽ Putničkog prijevoza koji za vlak
InterCity Podravka broj 580/581 na relaciji
Osijek-Zagreb-Osijek naplaćuje tarifni dodatak na karte za uslugu
vagon-restorana koja u tom vlaku -
ne postoji više od godinu dana!
Podsjetimo, Podravka je službeno InterCity vlak koji putnicima, osim
udobnih sjedala, treba pružiti i mogućnost
okrjepe, posebice stoga što putnici plaćaju dodatak na kartu. Do prije godinu dana tako je i bilo jer je u sastavu vlaka djelovao vagon-restoran tvrtke
RSA iz Požege gdje su se mogli dobiti
topli i hladni napici te sendviči, a mogao se pogledati i film na TV-u ili slušati ugodna glazba. Oni koji
nisu htjeli ići u restoran mogli su od osoblja restorana kupiti nešto dok su prolazili kroz vlak s
catering kolicima.
No, vagon-restoran ne vozi
od 31. srpnja 2015., a u Upravi HŽPP-a tvrdili su kako je razlog to što tvrtka RSA kao pružatelj ugostiteljske usluge u Podravki nije podmirila dugovanje
od 30.000 kuna prema HŽPP-u. Tada je HŽPP rekao kako je zainteresiran za ponovno uvođenje te usluge te da će biti raspisan javni poziv potencijalnim pružateljima ugostiteljske usluge na toj liniji.
Naš čitatelj upozorava kako „
slijedom pritiska putnika i medija, HŽPP u srpnju raspisuje javni poziv kojim u zakup daje vagon restorane kako bi vratili uslugu na vlak IC "Podravka" no, prema očekivanom, nitko se na to nije javio jer je to posao koji samo nosi gubitke. Da stvar bude još žalosnija, postavili su takve uvjete na koje niti jedan pametan poslovan čovijek ne bi pristao. Kako se sporna tvrtka (RSA) koja jedina, unatoč dugovima, želi taj posao raditi iz ljubavi prema željeznici a u korist putnika ne bi javila na poziv, postavljen je uvjet da se tvrtka koja duguje HŽPP-u ne može javiti na taj poziv.“
Naš čitatelj tvrdi kako su se on i drugi
nezadovoljni putnici obraćali i HŽPP-u i nadležnom ministarstvu, no nikakav odgovor od njih nisu dobili. Tvrtka RSA navodno već mjesecima predlaže HŽPP-u modalitet otplate duga i vraćanje vagon-restorana u promet, no također bez uspjeha.
„Nadalje“, tvrdi naš čitatelj, „
HŽPP je toliko bezobrazan kada je u pitanju ova problematika jer od naplate tarifnog dodatka za IC vlak u godinu dana od slavonske sirotinje "ubere" oko 5.000.000 kuna za nešto što ne postoji, a zadnjih godinu dana koliko vagon-restorani ne prometuju nemaju trošak održavanja tih vagona tako da im je to čisti prihod od prevare putnika i mazanja očiju javnosti. Nije nam jasno kako se i dalje HŽPP vodi razmišljanjem da jedina tvrtka koja želi raditi "Sizifov posao" to ne može raditi zbog dugovanja od cca. 30.000 kuna prema njima, a na temelju te usluge koju bi tvrtka na svoj gubitak pružala, zarade godišnje oko 5.000.000 kuna. Isto tako, prema izvješću HŽPP-a dostupnom javnosti na njihovim veb stranicama, imaju potraživanja od "dužnika" u višemilijunskim iznosima, a na štetu nas putnika inate se tvrtki čije se dugovanje jedva primjeti u tim nezamislivim iznosima malom čovjeku“.
Također, prema nacrtu
novog voznog reda za 2017. godinu koji je objavljen na web stranicama HŽ Infrastrukture, Podravka će voziti duže nego sada, gotovo
četiri i pol sata, a i dalje će ostati IC vlak čime će se, kako piše naš čitatelj, „
HŽPP i dalje okoristiti na štetu putnika naplaćujući im 'maglu'“.
Ovo upozorenje govori da se nastavlja željezničko
zanemarivanje Slavonije i smanjenje razine pratećih usluga koje je započelo ukidanjem velikog broja linija i vraćanjem istočne Hrvatske u doba prije
Austro-ugarske monarhije. Krajnje je vrijeme, kaže naš čitatelj, da se tome stane na kraj i da nadležni iz HŽPP-a nešto poduzmu po pitanju naplate dodatka za nešto što efektivno ne postoji.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ivana Franjić/Foto-arhiv031