
U
Hrvatskoj gospodarskoj komori - Županijskoj komori Osijek danas je održan okrugli stol pod nazivom „
Lokalna samouprava u sustavu zaštite potrošača“.
Na okruglom stolu upozoreno je kako, prema
Zakonu o zaštiti potrošača, jedinice lokalne samouprave zajedno s
Ministarstvom gospodarstva imaju obvezu brinuti o zaštiti i savjetovanju potrošača. Grad Osijek to čini ustupanjem prostora za rad Savjetovališta, dok plaće za
dvije djelatnice osigurava Ministarstvo gospodarstva.
U Savjetovalištu za potrošače u Osijeku rade samo
dvije savjetnice koje godišnje dobiju
više od pet tisuća pritužbi potrošača kojima pružaju savjete i pomoć.
Dunja Mak, jedna od dviju pravnih savjetnica u Savjetovalištu, tvrdi kako je potrebno poticati, a
ne sputavati rad Savjetovališta koje se pokazalo važnim instrumentom zaštite prava građana, od velikih sporova, primjerice s bankama vezano za kredite ili s prodavačima automobila, pa do manjih sporova, primjerice za par cipela i slično. Koristi za građane su višestruke, konkretno financijska korist jer sporovi znaju dosegnuti nekoliko desetaka tisuća kuna. Iako je pritužbi svake godine sve više, s druge strane sve je više
pozitivnih rješenja i dobivenih sporova što je dokaz da Savjetovalište dobro radi svoj posao.
Nesuglasice postoje oko financiranja rada Savjetovališta. Voditeljica službe za zaštitu potrošača u Ministarstva gospodarstva,
Đema Bartulović, očekuje veću podršku lokalne samouprave u četiri najveća hrvatska grada, odnosno da lokalna samouprava projekt sufinancira u onom omjeru u kojemu to može učiniti na način kako je to riješeno u Zagrebu gdje jedno radno mjesto sufinancira grad Zagreb, a sve ostale troškove sufinancira Ministarstvo gospodarstva.
Zamjenik gradonačelnika Osijeka
Vladimir Ham tu ideju ne drži dobrom i
nije mu drago što Ministarstvo još jedan trošak želi prebaciti na lokalnu razinu, posebice obzirom na to što je Grad već usvojio proračun za iduću godinu u kome takva sredstva nisu predviđena. Ipak, istaknuo je kako treba ostaviti vremena novoj ministrici da se upozna sa sustavom, pa će se sigurno dogovoriti sastanak na ovu temu i pokušati pronaći neko prijelazno rtješenje.
Ono što je sigurno, složili su se svi sudionici okruglog stola, Savjetovalište za potrošače u Osijeku
mora postojati jer je Osijek regionalni centar i opstojnost takve ustanove mora biti neupitna.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Radio Osijek