
Hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta, Biljana Borzan, i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu (HAH), Andrea Gross-Bošković, danas su u Kući Europe u Zagrebu predstavile rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj. Anketom se omogućilo hrvatskim građanima da odrede proizvode koji će potom biti uspoređivani s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta.
- Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama EU - kazala je Biljana Borzan.
Ona je, naime, provela anketno istraživanje s uglednom agencijom GfK na reprezentativnom uzorku od 800 građana. Kroz anketni upitnik, koji je pripremio HAH, saznali su stavove građana o kvaliteti proizvoda na našem tržištu, kao i proizvode čiju kvalitetu žele laboratorijski testirati.
- Hrvatska agencija za hranu uključena je kao stručna potpora projektu s ciljem osiguranja transparentnosti procesa, te odabira najkompetentnijih laboratorija za kontrolu pojedinih parametara - istaknula je Andrea Gross-Bošković.
- Istraživanje je pokazalo da kupci u Hrvatskoj itekako vode brigu o zemlji porijekla proizvoda koje kupuju. Čak njih 91 posto preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto posto građana vjeruje kako razlika postoji ne samo u kvaliteti, već i u cijeni - objašnjava Borzan.
Za razliku od dosadašnjih istraživanja koja su provedena u Slovačkoj i Češkoj, Borzan je dio uzorka rezervirala i za deterdžente budući da su se na njih žalili potrošači. Njezino istraživanje je pokazalo kako 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe.
Ukupno će se testirati 27 proizvoda. Veći dio su odredili građani anketom, a manji je određen uspoređujući proizvode iz češke studije i proizvode koji su, prema ranijem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), se pokazali kao najčešće konzumirani strani brandovi proizvoda u Hrvatskoj, kako bi se osigurao kontinuitet.
Tekst i foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP