
Osijek bi uskoro mogao dobiti svoj
peti most preko Drave, piše
Glas Slavonije. Ono što će ga
izdvojiti od ostalih je to što će se nalaziti u najstrožem središtu grada i što će biti namijenjen –
biciklistima.
Po uzoru na neke
svjetske metropole, gradska uprava je došla na ideju sagraditi most
preko Zimske luke kojim bi se preusmjerio biciklistički (i pješački) promet s dijela promenade. Mostom bi se premjestila pješačko-biciklistička staza
od Henglove ulice (kod spomenika Picassu)
do Ribarske i on bi preko Zimske luke
spojio promenadu s lukobranom, a potom bi se nastavio na postojeću
biciklističku i pješačku stazu na promenadi od Ribarske ulice prema zapadu.
Ljiljana Belajdžić, pročelnica
Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, pojašnjava kako je razlog premještanja to što se biciklistička staza trenutačno nalazi na
javnoj površini uz ugostiteljske objekte, a pješačka staza uz Dravu što je navodno
nepraktično jer pješaci moraju preći biciklističku stazu da bi došli do birtije.
Cijela stvar se odvija u
najvećoj konspirativnosti jer je već izrađen idejni projekt mosta s
dvosmjernom biciklističko-pješačkom stazom kojim će se premostiti dio kod Zimske luke, a trenutno traju očitovanja sa svim dionicima je li gradnja moguća i
isplativa. Dođe li do suglasja oko gradnje mosta i idejno rješenje bude prihvatljivo, Grad će pristupiti izradi projekta i krenuti u
osiguravanje financijskih sredstava, iz vlastitih ili iz EU fondova, piše
Glas Slavonije.
Nekoliko je
stvari čudno u cijeloj ovoj priči. Tvrdnje da se biciklistička staza
ne može premjestiti uz Dravu ne stoje jer će na lukobranu biciklisti biti okruženi Dravom s obje strane; pitanje je i
zašto se biciklistički most gradi samo na dionici u centru jer pješaci „presijecaju“ biciklističku stazu duljinom cijele promenade do cestovnog mosta, a posebice kod pješačkog mosta. I konačno, začuđuje ovolika
tajnovitost oko ovog projekta: gradska uprava koja se diči transparentnošću potpuno niotkuda izlazi pred građane s jednom ovakvom idejom.
Čini se da je u pitanju zajedničko djelovanje birtaškog lobija u centru grada i nekih od stanara iznad njih kojima biciklisti smetaju pa ih se
na ovaj način žele riješiti.
Možda bi umjesto gradnje ovakvih Potemkinovih sela Grad trebao prionuti izgradnji novih i poboljšanju postojećih biciklističkih staza u gradu koje su često u jako lošem stanju?
Tekst: Osijek031.com