
Šest tjedana od početka
nove nastavne godine, u školama u cijeloj Hrvatskoj
raste broj zaraženih učenika i nastavnika te onih u samoizolaciji.
Prema današnjim podacima
Ministarstva znanosti i obrazovanja, na koronavirus pozitivno je
348 učenika i 33 prosvjetna djelatnika na području cijele Hrvatske. U samoizolaciji je
5600 učenika i 110 učitelja i profesora.
Model A, odnosno nastavu u školi provodi
1138 (83,74 posto) osnovnih i srednjih škola, a mješoviti model
89 (6,55 posto), navodi MZO. Po C modelu, odnosno u potpunosti online, nastava se provodi u
18 osnovnih i srednjih škola škola, odnosno njih 1,32 posto.
Od danas su još dvije gimnazije,
XV. gimnazija u Zagrebu i Gimnazija Josipa Slavenskog u Čakovcu, zbog porasta broja zaraženih učenika i nastavnika te velikog broja razrednih odjela u samoizolaciji, prešle na nastavu na daljinu ili model C.
Što se situacije na području
Osječko-baranjske županije tiče, početkom tjedna u školama na području županije pozitivno je bilo ukupno
25 učenika i 2 nastavnika. U samoizolaciji je
338 učenika,
16 nastavnika i dvije osobe koje su nenastavno osoblje u školama. Prilikom obrađivanja kontakata zaraženih osoba, u većini slučajeva
nije cijeli razred stavljen u samoizolaciju, pa je točnije govoriti o broju učenika u samoizolaciji nego razredima.
Najveći broj zaraženih, kao i učenika i nastavnika u samoizolaciji, nalazi se na području
Đakova i odnosi se na
tri srednje škole koje već drugi tjedan imaju nastavu prema C modelu. Na koronavirus pozitivno je
13 učenika,
160 ih je u samoizolaciji kao i jedan nastavnik.
Obzirom na epidemiološku situaciju na području OBŽ-a, još uvijek nema potrebe za online nastavom u svim školama. U školama gdje se provodi online nastava, odnosno C model, provodi se po principu dva tjedna (dok traje samoizolacija za veći broj učenika), nakon čega se učenici vraćaju u učionice.
Iako je epidemiološka situacija
lošija nego na početku školske godine, stručnjaci ipak naglašavaju
važnost nastave uživo. Škola je učenicima institucija koja daje strukturu dana u kojoj oni imaju vremensku strukturu i gdje im se stvari mogu bolje objasniti.
Postoje i drugi razlozi zbog kojih se mnogi pribojavaju modela C. Nejednaki uvjeti u školama, opremljenost nastavnika i učenika sada dolazi na vidjelo, a o videokonferencijskoj nastavi mnogi mogu samo sanjati.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ilustracija