Treći, posljednji dan
Kreativne riznice održan je u petak 23. listopada 2020. godine, a gala
Vodikovom svečanosti u večernjim je satima ispraćena 6. Kreativne riznice koja je ove godine nosila krovni naziv
Kreativna sila. Taj jedinstveni popularizacijski simpozij kreativne industrije
Ekonomskog fakulteta u Osijeku i Instituta Andizet dobitnik je
Državne nagrade za znanost u kategoriji populariziranja znanosti 2016. godine, a iznimno zanimanje za svoje sadržaje ostvaruje čak i nepovoljnim okolnostima prouzrokovanih virusom COVID-19. Na ovogodišnjoj Kreativnoj riznici
54 izlagača upriličila su
32 programska sadržaja, a program se u cijelosti prenosio online na mrežnim kanalima i društvenim mrežama Kreativne riznice.
Posljednji je dan Kreativne riznice otvoren u 11 sati radionicom
Dore Radl Ćućić i Ljubice Stantić (Pobjedničko učenje). Digitalne ulaznice za programski sadržaj održan u dvorani Vladimira Preloga Ekonomskog fakulteta u Osijeku, zainteresirani posjetitelji besplatno su preuzimali na platformi Eventbrite, a cjeloviti je prikaz prenošen uživo na društvenim mrežama. Učenje stoji u podlozi svih inovativnih i kreativnih procesa. Kako bi učenje bilo što učinkovitije, naglasak radionice postavljen je na osmišljavanje kreativnih postupaka u prenošenju i usvajanju znanja. Na radionici je prikazano kako svaki pojedinac može pronaći vlastiti način uspješnog učenja I usvajanja znanja.
Okrugli stol
Primjena tehnoloških rješenja i proces digitalizacije uslijed pandemije COVID-19 održan je u dvorani Vladimira Preloga, a o aktualnoj temi razgovarali su
Saša Mitrović (Ekonomski fakultet u Osijeku),
Ivica Horvat (Plava tvornica),
Ivan Jurlina (Cobe Tech). Besplatne digitalne ulaznice bile su dostupne na platformi Eventbrite, a cjeloviti je prikaz prenošen uživo na društvenim mrežama. O aktualnosti okruglog stola svjedoče promjene koje je donio COVID-19 i koje se još uvijek ne umanjuju. Novonastale okolnosti utjecale su na sve vrste poslovanja, a posebno na djelatnost samozaposlenih pripadnika kreativne industrije. U središtu rasprave odgovori su kreativne populacije na promjene u poslovanju, načini primjene tehnoloških rješenja te učinci ubrzane digitalizacije. Razgovaralo se i o predviđanju razvoja kreativne industrije koje uključuje više nacrta i pojedinačnih prijedloga za svaku od mogućih smjernica.
Iva Buljubašić (Akademija za umjetnost i kulturu Osijek) u Auli je znanosti predstavila
Istraživačku studiju razvoja publike. Prezentacija istraživačke studije dio je znanstvenoistraživačkog projekta pod nazivom Istraživanje utjecaja promocijskih aktivnosti na razvoj publike generacije Y nacionalnih i gradskih kazališta u Republici Hrvatskoj. Projekt na koji se naslanja istraživačka studija završen je ove godine, a tijekom dvije akademske godine financiralo ga je Sveučilište u Osijeku. Prezentiranje glavnih rezultata i zaključaka projekta bilo je otvorenog pristupa (bez ulaznica uz prijenos uživo na društvenim mrežama te na mrežnom mjestu Kreativna riznica).
U ranim poslijepodnevnim satima
Romana Lekić (Edward Bernays visoka škola za komunikacijski i turistički menadžment) predstavila je projekt
Interpretacija tradicijske pomorske baštine Kvarnera kroz kružnu kreativnost. Predstavljenim projektom izlagači su pružili smjernice za interpretaciju nematerijalne baštine u kreativnom kulturnom turizmu te ih detaljno razradili na primjeru kreativnog kulturno-turističkog proizvoda za kvarnersko područje. Romana je Lekić naglasila kako je glavni cilj uključiti lokalno stanovništvo i turiste da zajedno ostvare interkulturni kontakt kao svojevrsno druženje kroz različite oblike kreativne industrije. U svrhu emotivne poveznice gostiju i domaćina upotrijebljeni su alati i metode animacijske aktivnosti i storytellinga te učenja tradicijskog obrta i različitih običaja vezanih za pomorsku tradiciju i način života. Besplatne digitalne ulaznice bile su dostupne na platformi Eventbrite, a cjeloviti je prikaz prenošen uživo na društvenim mrežama.
Javljanje uživo s Kreativne riznice organizirano je u otvorenom pristupu koji je bio dostupan na društvenim mrežama kao i na mrežnom mjestu Kreativne riznice. Predstavnici
Programskog i Organizacijskog odbora svoja su iskustva podijelili iz Aule znanosti Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Mario Mikić Vučak i Darko Bilandžić (Culex) u dvorani Vladimira Preloga predstavili su projekt
Novi mediji u promociji kulture. Riječ je o projektima virtualne stvarnosti nadahnutim kulturnim nasljeđem, a usmjerenim na primjenu najnovijih tehnoloških dostignuća. Bogato projektno iskustvo iz područja novih medija, autorski je dvojac predstavio kao studije slučaja kojima su uspješno objedinjeni teorijski i praktični izazovi povezani s primjenom novih medija u kreativnoj industriji. Besplatne digitalne ulaznice bile su dostupne na platformi Eventbrite, a cjeloviti je prikaz prenošen uživo na društvenim mrežama.
Multimedijsko izlaganje I
vana Kristijana Majića Neograničenost kulture u ograničenim mjerama uživo se prenosilo na Youtube kanalu Instituta Andizet te na društvenim mrežama Kreativne riznice. Ugroza COVID-19 uvjetovala je ograničene načine djelovanja svih kulturnih ustanova, a posebice onih koje okupljaju veći broj heterogenih kreativaca. S takvim poslovnim izazovima susreo se i Kulturni centar Osijek te je u polugodišnjem razdoblju ostvaren cijeli niz kulturnih aktivnost. U multimedijskom izlaganju Ivana Kristijana Majića opisani su programi Kulturnog centra Osijek ostvareni u ograničenim mjerama te su ilustrirani izazovi i postignuta rješenja.
Završni programski sadržaj drugog dana Kreativne riznice prenosio se uživo na društvenim mrežama te na mrežnom mjestu Kreativna riznica. U razgovoru iza scene izravno su se obraćali članovi Organizacijskog odbora i u dijalogu s
Anom Mitar (nezavisna profesionalka) prenosili su svoja iskustva u organizaciji Kreativne riznice. Pratitelji društvenih mreža doznali su o organizacijskim izazovima protekla dva dana Kreativne riznice, izazovima s kojima se organizatori susreću, posjećenosti pojedinih programskih sadržaja te načinima nastajanja programskih sadržaji najneobičnije Kreativne riznice.
Na gala Vodikovoj svečanosti, krovnom događanju Kreativne riznice održanom u Auli glagoljice, nazočne je pozdravio dekan Ekonomskog fakulteta u Osijeku, prof. dr. sc
Boris Crnković, a nakon dekana prisutnima se obratila predsjednica instituta Andizet
Ana Zrnić sa sažetkom ovogodišnje Kreativne riznice navodeći kako su 54 izlagača ostvarila 32 sadržaja uz suradnju s 14 članova Programskog i 18 članova Organizacijskog odbora.
Dekan Boris Crnković uručio je nagrade Vodik.
Nagradu Vodik primio je redoviti profesor u trajnom zvanju
Aleksandar Durman kao najuspješniji izlagač Kreativne riznice 2019. godine.
Osim profesora Aleksandra Durmana nagrada Vodik uručena je i pobjednicima 2. međunarodnog Milenijskog natjecanja iz kreativne industrije koje je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku održano u travnju 2020. godine. Na natjecanju je sudjelovalo
20 timova i 78 natjecatelja s 2 kontinenta, a tema natjecanja bila je Osvajanje glagoljicom. Prvo mjesto na Milenijskom natjecanju dodijeljeno je u dvije kategorije: Kreativni sat – kategorija za srednje škole i Kreativni planet – kategorija za visoko obrazovne ustanove. Obje kategorije su međunarodne i okupile su natjecatelje iz Hrvatske i inozemstva.
U kategoriji Kreativni sat prvo mjesto osvojila je Ekonomska i upravna srednja škola iz Osijeka, a nagradu Vodik primili su natjecatelji
Chiara Horvat, Marsela Gemerija, Dunja Fundak i njihova mentorica Antonija Čalić da preuzmu statuu Vodik.
Video vezom nazočnima se obratila i doktorica
Polina Korolkova, mentorica tima iz Moskve koji je osvojio drugo mjesto u kategoriji Kreativni planet. Nakon pozdravnog govora Poline Korolkove dekan je uručio nagradu pobjedničkom timu u kategoriji Kreativni planet – timu s visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays predvođenim mentoricom doktoricom
Romanom Lekić i njezinim studentima
Petri Krajačić, Franki Pasanec, Niki Medvid.
Romana Lekić, pomoćnica dekana Edward Bernays za studij turizma, zahvalila je na prestižnoj nagradi te posebice na poticaju za izradu nagrađenog rješenja jer se Milenijsko natjecanje pokazalo učinkovitim metodičkim sredstvom u motiviranju studenata za primjenu usvojenih teorijskih spoznaja.
Gala Vodikovom svečanosti održanom u 19 sati moderirala je izv. prof. dr. sc.
Josipa Mijoč. Svečanost se prenosila uživo kao i scensko uprizorenje poeme Ars Meandrum (tekst –
Jasna Horvat, glazba –
Luka Gotovac, kostimografija –
Bruno Osmanagić, Dravus – Filip Sever, Tihe – Meri Andraković, režija – Robert Raponja). Prije scenske izvedbe poeme Ars Meandrum prikazan je Istoimeni najavni film čiji impresum potpisuju
Jasna Horvat (tekst poeme),
Mario Miloloža (kamera i montaža),
Mirjam Milas (režija),
Davor Lončarić (čitanje teksta),
Filip Sever (Dravus),
Martina Terzić (Tihe),
Josipa Mijoč i Ivana Jobst (produkcija).
Prijenos dviju radionica
Verice Kovač upriličen je u subotu 24. 10. 2020. u prijepodnevnim satima, a zainteresirani posjetitelji mogli su ga pratiti na Youtube kanalu Instituta Andizet i na društvenim mrežama Kreativne riznice. Riječ je radionici Opletanje košarica od papira koja pokazuje kako kreativno uporabiti odbačeni papir te o radionici Oslikavanje kišobrana glagoljicom.
Prosinački program Kreativne riznice najavljen je za 10. prosinca 2020., a organizatori ga posvećuju božićnim blagdanima i tradicijskim vrijednostima prilagođenim digitalnom dobu. Jednodnevni program ponudit će predstavljanje publikacije
Luke Gotovca i Jasne Horvat (Ars Eugenium – notni zapisi), predavanje prof. dr. sc.
Bože Skoke te spoj kulture i hrane u programu prodekanice Filozofskog fakulteta prof. dr. sc.
Milice Lukić i njezinih suradnika (Novi život glagoljice).
Tekst: Ana Zrnić
Najava: 6. Kreativna riznica: Kreativna sila 2020.