
I
osječko Sveučilište, poput svih ostalih ustanova visokog obrazovanja u Hrvatskoj, prolazi kroz
teško razdoblje uslijed pandemije koronavirusa, izvještava
Osječka televizija.
No, u mnoštvu
negativnih vijesti kojima smo svakodnevno okruženi, na osječkom Sveučilištu ima i dobrih vijesti. Nastava se i dalje većim dijelom odvija
kontaktno.
Još jedna izrazito dobra vijest je ta što je iznimno
nizak postotak zaraze Covidom-19. Iako se u početku mislilo da bi upravo fakulteti mogli biti izvorišta zaraze, podaci s osječkog Sveučilišta to
demantiraju.
Prema riječima prorektorice za nastavu i studente Sveučilišta
Loretane Farkaš, ukupan broj profesora i djelatnika Sveučilišta koji su ili zaraženi ili u samoizolaciji kreće se oko
1%. Broj zaraženih studenata još je manji jer njih je tek
0,4% što je odlična stopa na razini cijele države.
To je ujedno i dokaz da je sadašnji model rada na 3000 kolegija
dobro izbalansiran. Od oko 3000 predmeta koji se izvode u ovom semestru na osječkom Sveučilištu, nešto više od polovice (1500 predmeta) izvodi se
uživo, jedan dio se izvodi
hibridno, dakle kombinacijom
kontakne i online nastave, dok se oko 500 kolegija izvodi online (na daljinu).
Kada je riječ o nastavi, na pravu i ekonomiji nastava se u većem dijelu izvodi
bez problema, no zato najviše trpe studenti
biomedicine i biotehnologije. Naime, blokade na polju biomedicine odnose se na otežano izvođenje laboratorijskih vježbi obzirom da se bolnicu ovih dana izbjegava dodatno opterećivati. No, čim se stvore uvjeti za to, laboratorijske vježbe će biti naknadno odrađene, kaže Farkaš.
No, to što studenti biomedicine imaju
manje vježbi ovih dana ne znači da sjede skrštenih ruku. Jedan dio njih iskazao je
humanost i solidarnost tako što su se odazvali pozivu
Ministarstva zdravstva i stavili se na raspolaganje osječkoj bolnici kao ispomoć.
Pandemija koronavirusa raskrinkala je i veliku
zabludu kako će virtualna nastava moći nadomjestiti predavanja uživo, tvrdi Farkaš. Sada se došlo do spoznaje da virtualna nastava na daljinu ne može zamijeniti neposrednu nastavu i odnos nastavnika, znanstvenika i istraživača s njihovim studentima.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ilustracija