Nakon što za petnaestak dana započnu još tri značajna gradska projekta, prije svih rekonstrukcija Trga Lavoslava Ružičke (osim toga, počinje gradnja šećeranskog nathodnika i nastavak gradnje nove Divaltove/Gacke), te uz projekte u tijeku i one koji su u planu, Osječane idućih mjeseci očekuju
nove prometne gužve. Istovremeno, zbog radova, Grad će ostati bez određenog broja parkirnih mjesta, primjerice kod željezničkog kolodvora.
Problem parkiranja u gradu već je dugo na “dnevnom redu” gradskih čelnika, a prema najavama dogradonačelnika
Gordana Matkovića, uskoro nas očekuju nove značajne intervencije po tom pitanju - ukratko, u sustav naplate uvodi se
dodatnih 720 (dosad besplatnih) parkirnih mjesta. Riječ je, ponajprije o parkiralištima na području
Gradske četvrti “Tvrđa” (čiji su stanovnici već pisali peticiju upravo s takvim zahtjevom, op.a.), prije svega na područuju
oko Doma zdravlja Osijek. Nova zona naplate prostirat će se
od Stepinčeve do Istarske, a uključivat će prometnice uz parkove Petra Krešimira IV. i kneza Branimira, Zvonimirovu, Krežminu, Zagrebačku, Cesarićevu kod Doma HV-a te (naknadno) Istarsku ulicu. Dogradonačelnik kaže kako se radi o “
zonama zaštite interesa stanovnika toga dijela Gradske četvrti”.
- Sat parkinga naplaćivat će se između dvije i tri kune, dok će parkiranje kod Doma zdravlja biti vremenski ograničeno. Na taj način će pacijenti dobiti svoja dva sata za posjet liječniku, a riječ je o mjestima na kojima su osobe koje rade u okolici po 8 - 9 sati “garažirale” svoje automobile. Na taj će se način olakšati stanarima pristup domovima, a korisnicima svih ostalih tamošnjih institucija - Trgovačkog i Prekršajnog suda, HZZO-a, HZMO-a, HV-a..., obavljanje poslova - kaže
Matković.
Svjestan je, kaže, da će biti negodovanja među zaposlenicima ustanova koje će tim činom izgubiti svoje “oaze” besplatnog parkiranja, no ističe kako je riječ o području usko omeđenom autobusnom i tramvajskom linijom.
- Dakle, tu se ne može reći da imamo lošu infrastrukturu u javnom prijevozu, pa da građani nemaju alternativu. Alternativa postoji - kaže
Matković.
Sustav naplate parkiranja proširuje se i u gradskom središtu, i to na
dio Reisnerove,
Gundulićeve i
oko Zrinjevca. Riječ je, također, o projektu pokrenutom nakon peticije stanovnika nezadovoljnih činjenicom da su njihovi kolni ulazi vječito zakrčeni automobilima. “
U cijeloj toj priči rješavat ćemo i pitanje autoškola”, zaključuje dogradonačelnik.
Autor:
Mario Mihaljević/
Glas-Slavonije.hr
Foto:
Toni
Forum031: Nova naplatna parking mjesta - rasprava