
Zbog iznimne važnosti za
Slavoniju, Baranju i Srijem,
kulen/kulin je upisan na
Listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske. Taj tradicionalni proizvod dio je
gastronomske, ali i
povijesne i kulturne baštine istočne Hrvatske, a najveća manifestacija posvećena kulenu/lulinu je
Kulinijada u Jagodnjaku koja se održava svake godine na blagdan Spasovo po julijanskom kalendaru.
Uz ograničenja zbog epidemioloških uvjeta, ove je godine u organizaciji Općine Jagodnjak održana jubilarna, 20. Kulinijada, a jučer se održao njen središnji dio, odnosno
proglašenju pobjednika. Od pristiglih 107 kulina prema ocjenama stručnog povjerenstva najbolji je proizveo
Ivan Galić, slijede proizvodi koje su pripremili
Zdenko Kovač, Radoslav Milović, Miloš Janus, OPG Brkić Ivica, Željko Žiža, Zoran Zelić, Željko Stanislav, Damir Cvitković, Nikola Barišić, Ivan Zadravec, Milenko Tovjanin, Dragan Novaković, Slobodan Stanković i Milan Mlinarević koji su primili zlatne plakete.
Priznanja i nagrade za najbolje proizvode, kao i
zahvalnice osobama i institucijama koji su pomogli u održavanju manifestacije, uručila je načelnica Općine Jagodnjak Danijela Mlinarević, a prigodnoj svečanosti uz mještane i sudionike natjecanja nazočili su zamjenici župana Osječko-baranjske županije
Mato Lukić i Radomir Čvarković, saborski zastupnik
Veljko Kajtazi, načelnici više baranjskih općina te drugi uzvanici.
-
Čestitam vam na još jednoj uspješnoj organizaciji tradicionalne, ovoga puta i jubilarne manifestacije, koja na žalost zbog pandemije koronavirusa nije mogla obuhvatiti i sve uobičajene kulturne i druge popratne programe. Međutim, važno je da se manifestacija održava jer uz ostale značajke koje nosi, ona prezentacija autohtonog proizvoda i proizvodnje doprinosi i turističkom razvoju cijele Baranje, odnosno Osječko-baranjske županije - kazao je zamjenik župana
Mato Lukić.
Kao što je već poznato, cilj Kulinijade je promocija ove gastronomske delicije kao autohtonog proizvoda i organizacija njegove proizvodnje na tradicionalan način te očuvanje tradicije i običaja baranjskog mjesta Jagodnjaka. Cilj je da se ovaj brend iskoristi i u turističke svrhe i na taj način privuče što više turista iz Hrvatske i inozemstva.
[klik za uvećanje]
[klik za uvećanje]
Tekst i foto: OBZ.hr