Javno predstavljanje međunarodnog projekta
Kreativna integracija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT održalo se 1. rujna 2021. u
OŠ Jagode Truhelke. Projekt je financiran iz fonda
Europske unije unutar programa Erasmus+/KA1, a traje već dvije godine. U projekt je uključeno
15 djelatnika škole, a 5 djelatnika odlazi na stručnu edukaciju u inozemstvo: pedagoginja škole
Ana Vukojević, učiteljica Engleskog jezika
Vedrana Čerina, učitelj Povijesti
Vedran Čerina, učiteljica Informatike
Anamarija Buzgo i Školska knjižničarka i voditeljica projekta
Irena Bando. Cilj projekta je pronalaženje kreativnih metoda korištenja IKT, koje bi se na efikasan način integrirale u školske kurikulume te provele u praksi osuvremenjujući odgojno-obrazovni proces u školi.
Na početku se predstavila mrežna stranica projekta (
https://metoda3ikt.wixsite.com/3ikt)na kojoj se nalaze sve bitne informacije o projektu, seminarima i aktivnostima.
Edukacije u inozemstvu
Seminare koje su sudionici projekta pohađali bili su u
Parizu, Nici i Barceloni: Super teachers of 21st century koji je obrađivao metode motivacije za učenje temeljene na
integraciji umjetničkog i znanstvenog područja te pedagoške aspekte korištenja IKT. Seminar
The Best Social Media and Web Solutions for your Classroom naglašavao je
važnosti uključivanja društvenih mreža i digitalnih alata u nastavni proces te izrađivanje i dijeljenje nastavnih materijala.
Digtal media: the classroom of the future akcentirao je praktičnu uporabu različitih aplikacija u svrhu poboljšanja komunikacije s učenicima, a doticao se opasnosti rada u digitalnom okruženju. Seminar
Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching Strategies razrađivao je metode kreativnog razmišljanja i rješavanja problema usmjernih na učenika odnosno njegovu motivaciju za učenje.
There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning predstavio je najpopularnije obrazovne aplikacije za učenje, pronalaženje, prikupljanje i sortiranje mrežnih izvora, alate za izradu digitalnih uradaka i za učenje.
Online edukacija
The Flipped Classroom Approach obrađivao je primjenu IKT unutar metode Obrnute učionice.
Primjena novih kompetencija- Virtualni dani darovitih
Nove kompetencije kreativne uporabe IKT stečene na edukacijama u inozemstvu sudionici projekta prenijeli su na svoju školsku sredinu. Uvedena je
Metoda 3IKT gdje se IKT primjenjuje za motivaciju, za proces stjecanja znanja i za izradu kreativnog digitalnog uratka.
Jedna od
najznačajnijih aktivnosti projekta je obilježavanje
Virtualnih dana darovitih gdje se prezentiraju razni primjeri korištenja digitalnih alata u stvaranju kreativnih digitalnih uradaka.
Primjer kvalitetnog rada je video
Kako je slon pronašao sreću koji je realiziran s učenicima 2.razreda s učiteljicom
Gordanom Herhenreder u suradnji s učiteljicom informatike
Anamarijom Buzgo i školskom knjižničarkom
Irenom Bando. Na temelju obrađene lektire Stanari u slonu, gdje su učenici tehnikom kolažnog grataža izrađivali pojedinačne dijelove prirode, uz pomoć računalne tehnike stop animacije postepeno su stvarali sliku. Ta se tehnika realizira fotografiranjem likovnih dijelova koji se pomoću programa Movavi oblikuju u video prezentaciju slike u nastajanju.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7qw1KRfjl44[/youtube]
Drugi je primjer interaktivna slikovnica
Heidi izrađena u web alatu
Piktochart s učenicima 4.razreda s učiteljicom
Lianom Mur i učteljicom informatike. Unutar obrade lektire učenici su u web alatu
Word Wall osmišljavali razne online zadatke izrađujući kvizove, križaljke, slagalice...
Slikovnicu možete pogledati
ovdje.
Evaluacija projekta
Jedan od pokazatelja razvoja digitalnih kompetencija u školi i efikasnost primjene Metode 3IKT, koji su se ujedno postavili kao krajnji cilj projekta, praćenje je broja uključivanja sudionika (učenika i učitelja) u
Virtualne dane darovitih, odnosno kreativnu izradu digitalnog sadržaja. Uspoređivale su se dvije godine uključivanje u aktivnosti Virtualnih dana darovitih (2020. i 2021.) gdje je uključenost učenika u drugoj godini porasla za 13 %. Isto tako, angažman učenika u ostalim aktivnostima se povećao (glasanje za najbolji rad 27%, a uključenost učenika u kviz znanja za 71%).
Rezultati analize uključivanja učitelja u aktivnosti pokazuju povećanje učitelja razredne nastave za 63%.
Broj digitalnih radova u drugoj godini povećao se za 35 %, a promjena vrste digitalnih radova primjećuju se najviše u izradi multimedijskih prezentacija, videozapisa i izradi e-knjiga i slikovnica.
Programi koji su se koristili za izradu digitalnih radova su za:
- multimedijske prezentacije: Prezi, Windows Movie Maker, Spark Adobe i Genially
- videa i radijski snimci: Imovie, Tik-Tok, Filmora, Movavi i MoShow
- virtualne izložbe: Emaze i Inshot
- digitalni plakati: Postmaker
- interaktivi digitalni plakati i pozivnice: Piktochart i Canva
- interaktivne igre: Staedtler, World Wall, Photo Maker i Sutori
- e-slikovnice i e knjige: Bookcreator, Learnigapps i Piktochart
Predstavljen projekt prikazuje proces učinkovitog rješavanja problema nedostatka digitalnih kompetencija i metodologije korištenja IKT odlaskom na edukacije u inozemstvo. To potvrđuju kvantitativni rezultati gdje je vidljiv porast broja učenika i nastavnika koji na uspješan način eksperimentiranje s novim alatima u realizaciji maštovitih digitalnih uradaka.
Tekst i foto: dr.sc. Irena Bando