
U prvih
osam mjeseci ove godine u Osijeku je ostvareno
25.000 turističkih dolazaka i 63.000 noćenja, što je na razini
75 posto noćenja iz istog razdoblja rekordne 2019. godine. No, rezultati za lipanj i kolovoz su za šest odnosno za
četiri posto nadmašili svoje parnjake u 2019. godini. A pred nama je jesen, uz proljeće, top-sezona na kontinentu, rekla je
Tajana Rogulja, direktorica
Ureda Turističke zajednice grada Osijeka u razgovoru za
Glas Slavonije.
„
Optimistični smo s obzirom na to da prvih petnaestak dana rujna upućuje na dobre rezultate, a znamo kako su upravo rujan i listopad mjeseci pojačanog turističkog prometa. Ukupna je brojka za ovu godinu, dakle, 75 posto, zato što smo prva tri-četiri mjeseca imali znatno manje noćenja kao posljedicu korone, što znači da su nam prosjek podigli ljetni mjeseci“, kaže Rogulja.
U kontekstu
Osječko-baranjske županije, udio noćenja u Osijeku u 2020. nešto je
pao, ali se u ovoj godini vraća na razinu 2019. i sada čini
57 posto ukupnih županijskih noćenja. Promjene su vidljive i u strukturi gostiju, gdje se udio dolazaka i noćenja
stranih gostiju također vraća na razinu 2019. godine, što znači da u prvih osam mjeseci bilježimo porast broja stranih gostiju.
„
Od stranih gostiju i dalje prednjače oni iz Njemačke, Republike Srbije i zemalja iz okruženja, no zbog velikih sportskih natjecanja kojima je Osijek bio domaćin imamo i velik udio noćenja Rusa, Talijana, Ukrajinaca... Udio domaćih gostiju uvijek je veći, prednjače gosti iz Zagreba i Zagrebačke županije, a potom iz Splitsko-dalmatinske županije. Gosti još uvijek radije biraju hotelski smještaj, gdje je ostvareno 54 posto osječkih noćenja. Duljina boravka u destinaciji također se povećava u odnosu prema istom razdoblju 2019. i 2020., tako da je u 2021. prosječna duljina boravka 2,51 dan“.
TZ grada Osijeka lani je raspisao
javni poziv za sufinanciranje manifestacija te dobio uvid u sve događaje u Osijeku i okolici, rangirao ih i tako im dao podršku, nekima financijsku, nekima logističku i organizacijsku.
„
Nastojimo povezati turističke dionike na terenu jer ako lokalno stanovništvo nije uključeno u turistički proizvod ili manifestaciju, ono ne vidi dobrobit u tome. Bez takve sinergije teško se možemo razvijati kao turistička destinacija. Evo dobrog primjera iz prakse: za Ferivi polumaraton pokušali smo integrirati dionike na terenu tako što smo pozvali pružatelje usluga smještaja i restorane da svakom prijavljenom sudioniku manifestacije, prema vlastitoj procjeni i mogućnostima, ponude svojevrsnu dodatnu vrijednost, i pokazalo se kako je tu bilo jako lijepih popusta - mnogi su dali popust na noćenje ili, primjerice, gratis desert na konzumaciju jela. I rezultat nije izostao, uspjeli smo ostvariti 20 posto više noćenja u odnosu prema istom periodu 2019. godine kada je održan polumaraton“, istaknula je Rogulja. Veseli ju i što je tradicionalna Osječka ljetna noć, kojoj su dali novi duh, u sva tri izdanja bila iznimno uspješna.
Govoreći o budućnosti, tu se uvijek otvara pitanje
Adventa. „
Bit će ga, naravno. Jako puno promišljamo što i kako napraviti, ali, kao i prošle godine, posljednju riječ dat će epidemiološki uvjeti. I prošle smo godine u pripreme krenuli u rujnu, zbog korone nekoliko puta mijenjali koncept. I pokazalo se dobitnom kombinacijom da Advent ne mora nužno biti samo jedna lokacija. No i ove godine bit će nešto zanimljivo, na ponos gradu i županiji“, zaključuje Rogulja.
Tekst i foto: Osijek031.com