Regionalni centar kompetentnosti Ugostiteljsko-turističke škole, Osijek u suradnji s
Visokim učilištem Algebra organizirao je u hotelu Osijek dvodnevni
Stručni skup o samovrednovanju i osiguravanju kvalitete u regionalnim centrima kompetentnosti.
Tom prigodom predstavljena je digitalna platforma
Oskar koja je nastala u projektu
VirtuOS.
“
Iznimno sam zadovoljna suradnjom sa sve četiri partnerske škole. Digitalna aplikacija koju smo simbolično nazvali Oskar je aplikacija koja će vrednovati sve aktivnosti koje su nove u našoj školi. Aplikacija će obuhvatiti učeničko vrednovanje nastavnog procesa, repozitorij završnih radova naših učenika i stručnih radova naših nastavnika, što je specifičnost i po prvi put se odvija u jednoj srednjoj strukovnoj školi. Oskar također obuhvaća Akademis i rad Karijernog centra što dosad u strukovnim školama nije bio slučaj. Također, i ranije su učenici u procesu samovrednovanja koje provodimo kao srednja strukovna škola za Agenciju strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih bili anketirani u različitim pitanjima, kako bismo detektirali i otklonili pojedine probleme. Učeničko vrednovanje nastavnog procesa pak je nešto što je također novost, a odnosi se na motiviranje nastavnika i učenika za proces vrednovanja”, istaknula je
Ksenija Kesegi-Krstin, koordinatorica vrednovanja i osiguranja kvalitete u Regionalnom centru kompetentnosti Ugostiteljsko – turističke škole, Osijek.
Cilj stručnog skupa razmjena je prakse u području
samovrednovanja i razvoja sustava osiguravanja kvalitete regionalnih centara kompetentnosti, a posebno u području razvoja standarda kvalitete, digitalnih platformi, aktivnosti učeničkog vrednovanja nastavnoga procesa, karijernih centara, repozitorija završnih radova, vanjskog vrednovanja i akademisa.
“
Visoko učilište Algebra posjeduje veliko iskustvo u osiguravanju i uspostavljanju mehanizama kvalitete. Radimo to proteklih 15 godina kroz rad na visokom obrazovanju i obrazovanju odraslih. Ponosni smo što možemo kroz regionalne centre kompetentnosti pomoći strukovnim školama, u ovom slučaju Ugostiteljsko – turističkoj školi u Osijeku i partnerskim školama iz Đakova, Požege, Vinkovaca i Virovitice, tijekom uspostave mehanizama kvalitete. To bi ukratko značilo da struka ima određena pravila kojima se uspostavlja proces samovrednovanja, uz pomoć standarda kvalitete koji su propisani na državnoj razini, a u slučaju regionalnih centara kompetentnosti omogućeno je da oni sami uspostavljaju standarde kvalitete. Ključ je zapravo u detektiranju nečega što je možda malo lošije, isticanje pozitivnih primjera te potom rad na unapređenju pojedinih područja“, naglasio je
Domagoj Švigir, savjetnik za razvoj sustava obrazovanja u Visokom učilištu Algebra.
Ciljnu skupinu čine voditelji i koordinatori regionalnih centara kompetentnosti, ravnatelji strukovnih škola, koordinatori samovrednovanja u školama i regionalnim centrima.
„
Došli smo do točke kada trebamo osigurati proces vrednovanja našeg regionalnog centra kompetentnosti što je bitna stavka tijekom uspostave RCK. Provodimo samovrednovanje našeg centra što je možda nekad zapostavljeno i nekima se čini manje značajno, a ja bih rekao možda stavka koju ljudi ne percipiraju ozbiljno. Mi smo pak tu činjenicu prepoznali kao nešto itekako bitno i značajno jer općenito da bi uopće došli do ostvarenja nekog cilja moramo ga biti u mogućnosti vrednovati. Dakle, ocijeniti ga te prikazati rezultate do kojih smo došli. Kroz naše samovrednovanje uspostavit ćemo platformu Oskar na kojoj će se nalaziti naš Akademis, odnosno Dom učenika Ugostiteljsko-turističke škole i hostel, kao i repozitorij završnih učeničkih radova, te će krajnji rezultat naposljetku biti kako učenici prolaze kroz proces obrazovanja u našoj školi“, napomenuo je
Andrej Kristek, ravnatelj RCK Ugostiteljsko-turističke škole, Osijek.
Regionalni centar kompetentnosti Ugostiteljsko-turistička škola Osijek u okviru EU projekta - UP.03.3.1.05.0006 VirtuOS – uspostava regionalnog centra kompetentnosti kao i kampanje promocije strukovnih zanimanja
#BudiVirtuOS preuzela je ulogu
promicatelja strukovnog obrazovanja, inicijatora upisa zanimanja u sektoru turizma i ugostiteljstva, predvodnika i donositelja promjena opće percepcije u svrhu podizanja i promocije kvalitete ugostiteljsko-turističkih usluga te cjelokupnog sustava obrazovanja u redovnoj i praktičnoj nastavi s ciljem kreiranja kompetentnog kadra, spremnog za tržište rada, te rasta kvalitete usluga i podizanja radnih uvjeta u okruženjima budućih poslodavaca.
Tekst i foto: RCK UTŠO