Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Premijerom Postolara i vraga u sklopu 24. OLJK-a, Dječje kazalište zaključilo 65. sezonu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 67122
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 15.07.2024. 9:23 
Naslov:  Premijerom Postolara i vraga u sklopu 24. OLJK-a, Dječje kazalište zaključilo 65. sezonu
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Gotovo četvrt stoljeća tisuće posjetitelja iz šire okolice grada Osijeka s nestrpljenjem očekuju početak Osječkoga ljeta kulture, kulturne manifestacije kojom Grad Osijek besplatno svojim sugrađanima daruje desetke različitih programa – od glazbenih, filmskih, izložbenih, kazališnih, knjižnih i književnih, do radionica i predavanja. I to za sve uzraste. Kako je program Osječkoga ljeta kulture nezaobilazan tijekom srpnja i kolovoza, tako je ista ta manifestacija nezamisliva bez Dječjega kazališta Branka Mihaljevića, za čije se predstave doslovce traži karta više, bilo da su na otvorenom ili, kao ovaj puta, u njihovoj dvorani. Ulaznice za ove dvije izvedbe (premijernu, 10. i repriznu, 11. srpnja) doslovce su planule u dan-dva – ne skrivaju zadovoljstvo.

Znaju mali i veliki Slavonci da se ovi donjogradski kazalištarci svako ljeto potrude i uspiju iznjedriti premijerni naslov, koji, pak, već u sljedećoj sezoni postane redovitim naslovom njihovoga repertoara.

Ovu su, 65. po redu kazališnu sezonu odlučili zaključiti dječjim klasikom, osnovnoškolskim lektirnim naslovom - Postolarom i vragom Augusta Šenoe, alegorijskom pričom o „dobroti koja stanuje samo u srcu dobroga čovjeka“. Na toj više od 160 godina staroj povjestici Zagrepčanin je Milan Fošner (53-godišnji pisac i književnik, koji sam za sebe kaže i da je „polupjesnik“), temeljio svoju istoimenu autorsku priču (potpisuje i dramatizaciju prema Šenoinu djelu). Na pozornicu i repertoar Dječjeg kazališta postavio ju je Mario Kovač (iza kojega je više od stotinu kazališnih režija u Hrvatskoj i inozemstvu). Drugi mu je to angažman u Donjem gradu, nakon Rock'n'roll bajke nadahnute popularnim stripom Štefa Bartolića Gluhe laste, koju je režirao prije dvije sezone (u svibnju 2022.) i za koju je dramatizaciju također potpisao Fošner. Predstava ima vrlo jednostavnu i vrlo jasnu dramaturšku liniju, bez nepotrebnih skretanja u nevažne epizode koje usporavaju ritam i odvlače pozornost.

Kada vam život ponudi limun, napravite limunadu – kaže poslovica. Tako kada u ansamblu imate glumce koji su više nego dobri pjevači (i plesači) - postavite mjuzikl. Ova se atraktivna (i zahtjevna) kazališna forma na pozornicu DKO-a vratila nakon puna tri desetljeća, prisjeća se ravnatelj Ivica Lučić.

Originalne pjesme (koje autorski potpisuje Tomislav Babić) i novi tekstovi (u suautorstvu Babića, Fošnera i Kovača), kako napominje redatelj „slijede uzore s Broadwaya i West Enda, donoseći u kazalište dašak glamura tjerajući ansambl da iskaže sve svoje, Osječanima dobro znane, talente“.

Zagrepčanin Babić skladatelj je primijenjene glazbe za film, televiziju i teatar. I sve svoje vještine i znanja pokazao je ovim angažmanom.

Koreografski je posao sjajno odradio Branko Banković, kojega „privlači plesna pedagogija i koreografija za djecu i mlade i već cijeli niz godina posvećuje radu s djecom i mladima”. Teško je ne zamijetiti tu posvećenost i angažiranost pa još kada imate mlad i okretan ansambl, ishod je jasan. Likovi kroz kreativan pokret pričaju priču i izražavaju emocije i stanja u kojima se nalaze, a to je važno za mlađu publiku. Usto, izražajna koreografija predstavi samo povećava atraktivnost. Kao i diskretno, a efektno svjetlo koje je oblikovao Igor Elek.

Scenografiju i kostimografiju supotpisuju magistar umjetnosti Leo Vukelić (inače docent na AUKOS-u) i diplomirana slikarica Iva Matija Bitanga. Tako su punu pozornost posvetili efektnim kostimima – sve je prštalo od zlatnih i tirkiznih nijansi u pobjedničkom timu Vraga i njegovih triju asistentica, ali i bračnog postolarskog para kada im konačno „u životu krene“.

Kada na jednom mjestu okupite ovakve pregaoce, izgledi za propust su mali. Sve to vodstvo DKO-a uzima u obzir, jer laska znati da si i za ovu premijeru i reprizu ulaznice planule su za dan-dva - potvrđuju nam iz propagande DKO-a. I da, tražila se karta više... pa ne sumnjamo da će od jeseni Postolar i vrag nizati izvedbe i osvajati publiku i struku.

To će, uvjereni smo, poći za rukom i glumačkom timu.

Postolar mladoga Grgura Grgića, kojega sve češće viđamo na pozornici Dječjega kazališta, konstantan je u interpretaciji marljivoga, poštenoga i siromašnoga oca i supruga pred kojim je moralna dvojba od životne važnosti. Prije sklapanja bjanko „ugovora“ s Vragom, on je i glasom i gestom skroman i dobar, i nije mu problem (pri)dobiti simpatije publike. Ni nakon što prijeđe u drugu momčad, ne gubi moralni kompas pa se gledatelji poistovjećuju s njim u borbi protiv zla i nepravde. Za takvu je ulogu Grgić likom i glumačkim habitusom jako dobar izbor.

Vjerojatno ne treba reći da je Vrag Gordana Marijanovića bio glumački neponovljiv i impresivan. Osim neiscrpne energije i mašte, u svoj je lik – lukavoga, manipulativnog i duhovitoga, ali vrlo šarmantnoga Vraga - unio sve što je trebalo da ga publici učini zanimljivim i razumljivim.

Zahvaljujući kostimu i šminki, djeci je bilo jasno da je riječ o natprirodnom biću. Gordanova je dikcija besprijekorna, govor teatralan kada treba (a u ovom liku to je itekako bilo poželjno), no nikada ne prelazi u karikaturu. Balansira boju glasa, ovisno je li Vrag nadmoćniji pa treba (za)strašiti ili u postolarovoj (ne)milosti pa treba zavesti postolara i njegovu ženu.

Nju je, pak, glasom i stasom utjelovila Tena Milić Ljubić. U kombinaciji s Marijanovićem, dodatno začinjava dramsku napetost mjuzikla u Kovačevoj režiji. Glavni je trojac pjevao uživo. U pjevačke smo se kvalitete Tene i Gordana već uvjerili, a sada im se pridružio i Grgur, tek neznatno zaostajući.

Nenametljiv, ali prisutan Sinak Božji bio je Srđan Kovačević.

Disco trojac, Vragove asistentice, u tirkizno i crno odjevene Vražice: Ivana Vukićević (koja je na repriznoj izvedbi proslavila 32. rođendan i dobila prigodnu rođendansku lentu), Aleksandra Colnarić i Lidija Helajz bile su neodoljiv začin – glumački i pjevno, a redatelj ih nije štedio koreografski.

Zanimljivo je da je ovaj naslov kao komornu operu za djecu i mlade u veljači ove godine postavila Muzička akademija u Zagrebu. Na repertoaru je i još nekih hrvatskih kazališta za djecu i mlade.

U Kovačevoj inscenaciji, Vragov sat ne kuca tik-tak, nego tik-tok, postolareva žena je očajna kućanica koja se osjeća kao Pepeljuga, a njezinom suprugu, siromašnom, poštenom i pravičnom postolaru posao ne cvjeta, jer svi radije kupuju jeftinu i lošu kinesku robu, umjesto njegovih ručno izrađenih cipela... Samo su neki od slojeva koje je autor upisao u tekst, povezujući se još čvršće s publikom, čineći tekst autentičnim, višeslojnim i realnim. Ili je suptilno ironizirao i parodirao (komentirao) svakodnevicu? Što god da mu je (bio) cilj, dodao je time još jedan sloj tekstu, ali i pomogao publici, djeci da bolje razumiju temu, motive i poruku.

Publika u u srijedu i četvrtak nije štedjela dlanove i ansambl je, zasluženo, ispraćen ovacijama. S obzirom na to da Dječje kazalište kreće u energetsku obnovu zgrade, privremeni će im dom biti Kulturni centar, a već su najavljene i izvedbe za 1., 2., 3. listopada. Nisu to jedine izvedbe, a bit će i gostovanja.





Tekst: Narcisa Vekić
Foto: DKO

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: