Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
ned 26. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
Rođendanski tjed...
Pučko otvoreno u...
pon 27. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
U ponedjeljak po...
Pučko otvoreno u...
uto 28. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
Pučko otvoreno u...
sri 29. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
CineStar slavi 2...
Pučko otvoreno u...
čet 30. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
OŠ Mladost Osije...
Pučko otvoreno u...
pet 31. 01. 2025.
GISKO: Izložba p...
GISKO: Izložba l...
Virtualna humani...
Davis Cup: Hrvat...
Pučko otvoreno u...
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



U Galeriji Kazamat u Osijeku održat će se izložba "Bure baruta 14" u petak, 31. siječnja 2025., s početkom u 19:30 sati.

Bure baruta XIV
Izložba „Bure baruta“ u XIV. izdanju predstavlja troje mladih umjetnika, no ovoga puta su oni okupljeni oko zajedničkog koncepta. Uobičajena je praksa da izložba prezentira mlade autore sa njihovim zasebnim projektima, no Katarina Kovčalija, Stela Brkanić i Filip Anić sa svojim zajedničkim projektom naziva „Bodies in Flux“ odlučuju ovo izdanje izložbe malo izmijeniti.

Svojim projektom, ovi mladi umjetnici žele publici prikazati na koji način istražuju suptilne, ali duboke veze između prostora tijela i društvenih zajednica. Kroz intimu ljudskog tijela ispituju kako se individualni prostor isprepliće sa zajednicom, urbanizacijom i društvenim normama, stvarajući tako dijalog između privatnog i javnog te fragilnosti i snage. Kroz pet radova koji su uključeni u ovaj zajednički projekt, Katarina, Stela i Filip, umjetnici sličnih afiniteta, dekonstruiraju i rekonstruiraju pojam prostora.

Katarina Kovčalija predstavlja se dvama radovima monumentalnih dimenzija, naziva „Gležnjevi“ i „Koljena“, izvedenima kombiniranom tehnikom na papiru. Ovi radovi, kao što sugeriraju njihovi nazivi, fokusiraju se na prikaz koljena i gležnjeva. U svom istraživačkom procesu, autorica se usredotočuje na teme koje su često marginalizirane, zanemarene ili percipirane kao trivijalne. Gležnjevi, kao ključne točke oslonca i dinamike pokreta, metaforički označavaju temelj našeg kretanja kroz fizičke i društvene prostore. Njihovo uvećano prikazivanje potiče promatrača na introspektivno promišljanje o važnosti ovog dijela tijela, koje svakodnevno nosi težinu naše egzistencije. S druge strane, uvećani prikaz koljena artikulira njihovu istodobnu fragilnost i snagu. Kao simbol fleksibilnosti i stabilnosti, koljena metaforički reprezentiraju ljudsku sposobnost prilagodbe i otpornosti unutar društvenog tkiva. Ovi radovi otvaraju diskurs o dualnosti ranjivosti i otpornosti, kako na tjelesnoj tako i na emocionalnoj razini, u kontekstu suvremenih međuljudskih odnosa. Katarinina umjetnička praksa, kroz intimnost ovih prikaza, poziva na propitivanje granica između osobnog i kolektivnog, privatnog i javnog, naglašavajući važnost introspekcije i osjetljivosti prema svakodnevnim aspektima postojanja.

Stela Brkanić predstavlja se sa serijom fotografija „Trag vode“ te zajedničkom instalacijom „Bodies in Flux“, istražujući složene odnose između tijela, prostora i elemenata prirode. Sličnim pristupom kao i prethodno opisani radovi, i Stelina serija fotografija prikazuje uvećane dijelove ljudskog tijela, lišene identiteta i prepoznatljivosti. Fotografije manjih dimenzija usmjeravaju pažnju na intimne i apstraktne detalje teksture ljudske kože, pretvarajući je u topografiju koja istovremeno pripada prirodi i intimnom svijetu osobe. Uvećani detalji pozivaju gledatelje na introspektivan odnos tijela kao prostora koji nosi tragove života, interakciju i transformacije. Povezanost između fizičkog tijela i nematerijalnog svijeta umjetnica dodatno izražava suptilnim prikazivanjem svjetlosti kako prodire kroz vodu, stvarajući dinamičan odnos između elemenata. Ova svjetlost ne samo da oživljava motive već i simbolizira vezu između materijalnog i duhovnog, između onoga što je vidljivo i onoga što ostaje skriveno. Kroz ovu seriju fotografija, Stela osnažuje ideju tijela ne samo kao biološkog entiteta već i kao fluidnog prostora u kojemu se prelamaju priroda, identitet i emocije, stvarajući tako rad koji odražava univerzalnu povezanost između svih ovih elemenata.

Instalacijom „Bodies in Flux“ Stela i Filip nameću nam ideju koja zamućuje, pa gotovo i briše, granice između umjetnosti i svakodnevnog života. Riječ „flux“ u nazivu simbolizira promjenjivost, proces i neprekidnu evoluciju djela u kontekstu svakodnevnog života. Umjetnici ovim radom žele publici predočiti tijelo kao medij, odnosno prikazati reprezentativnu izdržljivost tijela, ali i njegovu senzibilnost. Ovu dualnost dodatno naglašava i projekcija slika i videa ljudskog tijela – čovjeka – na samo platno. Ono, svojom hrapavošću i grubošću, imitira kožu ljudskog tijela, dok duboki nabori impliciraju ranjivost i ograničenost kao suptilne i stalne karakteristike istog. Ljudsko tijelo vidimo kao savršen mehanizam, ali i kao prostor stalne napetosti između svojih mogućnosti i granica. Instalacija poziva gledatelje na interpersonalno iskustvo koje istovremeno naglašava univerzalnu povezanost i individualnu različitost. Dualnost između unutarnjih i vanjskih ograničenja tijela i duha, kao i međusobna tenzija između umjetničkog djela i sudionika, daje konzistenciju i jedinstvenu dubinu ovoj instalaciji.

„Vezano sanjarenje“ naziv je rada kojim se predstavlja Filip Anić, mladi umjetnik koji istražuje granice intime i javnog prostora kroz suptilnu, ali snažnu vizualnu metaforu. Instalacija prikazuje jastuk vezan lancem, simbolično ograničen, na kojemu su isprintani uvećani dijelovi muškog i ženskog tijela. Ova neobična kombinacija elemenata predstavlja prostor odmora i intime, ali istovremeno otvara pitanja o ograničenjima i izloženosti. Jastuk, često percipiran kao simbol doma, sigurnosti i osobne udobnosti, u ovom je slučaju postavljen u javni prostor, čime unosi određenu dozu nelagode i nesigurnosti. Time se dodatno naglašava složen odnos između privatnog i javnog, posebno kroz javni prikaz fragmenata tijela, koji su uvećani i izloženi pogledima posjetitelja. Anić se vodi promišljanjem o tome kako fizički prostor tijela može služiti kao most između individualnog identiteta i kolektivne zajednice. Kroz ovu instalaciju poziva posjetitelje da reflektiraju o vlastitom osjećaju privatnosti i načinu na koji se osobni prostori doživljavaju u očima javnosti. Postavljajući ovako osjetljive teme u kontekst suvremene umjetnosti, umjetnik ne nudi gotove odgovore, već potiče promatrače na introspekciju i dijalog.

Zaključno, izložba Bure Baruta XIV posjetiteljima pruža intenzivno i introspektivno iskustvo, potičući ih na promišljanje o vlastitom doživljaju prostora, tijela i njihove uloge u društvenom okruženju. Kroz umjetničke radove troje mladih autora, otvara se prostor za dijalog između intime tijela i šireg društvenog konteksta. Izložba nudi svjež pogled na povezanost pojedinca i zajednice, istovremeno pozivajući na dublje razumijevanje međusobnih odnosa i granica koje definiraju naš svakodnevni život. Matea Čurčinac

Biografije
Katarina Kovčalija rođena je 1999. u Osijeku gdje je završila diplomski studij Likovne kulture, modul slikarstvo, na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku te stekla naziv Magistrica edukacije Likovne kulture. Izlagala je na brojim skupnim izložbama i radionicama te je imala dvije samostalne izložbe. Dvije je godine (2023., 2024.) uzastopno nagrađivana za produkciju rada na Godišnjoj izložbi Odsjeka za vizualne i medijske umjetnosti. Njezin je rad nagrađen i na izložbi „One su tu“ 2024.

Stela Brkanić rođena je 2001. godine u Našicama. Studira na diplomskom studiju Vizualnu umjetnost, modul slikarstvo, na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Do sada je izlagala je na grupnim izložbama u Hrvatskoj. Bavi se slikarstvom i grafikom. Uključena je i kontinuirano izlaže u ciklusu grupnih izložbi Stojim na leđima divova.

Filip Anić u svom radu istražuje vizualne medije kojima preispituje egzistencijalna pitanja osobnog identiteta kao umjetnika. Rođen je 2001. godine u Osijeku. 2020. godine upisuje Akademiju za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje trenutačno pohađa magistarski studij Vizualne umjetnosti. Od 2023. kustos ciklusa izložbi “Stojim na leđima divova”. Iste godine dobiva priznanje Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku za predanost i doprinos u području vizualnih umjetnosti. Do sada je izlagao na samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj, Kaliforniji, Ujedinjenom Kraljevstvu i Italiji.

Izložbu podržavaju Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Grad Osijek.

RADNO VRIJEME GALERIJE KAZAMAT:
srijeda, četvrtak i petak od 17 do 20 sati
subota i nedjelja od 10 do 13 sati

Izložba ostaje otvorena do 21. veljače 2025. godine.

Izložbu je moguće pogledati u radnom vremenu galerije ili izvan radnog vremena uz prethodnu najavu.

Ulaz na izložbu je slobodan.


 Stranica prilagođena ispisu
Advertisement




Advertisement Advertisement



Na prodaju Alpski jaza...
tel 098-170-35-77...
Apartman Vezir se izna...
Na prodaju Ekskluzivni...

Moj profil

Korisničko ime:
Lozinka:


Zaboravljena lozinka
Novi korisnik!

Posjetitelji

Ukupno online:124

Registrirani online (): Nitko