Dobar dan. Ja sam Goran Trdin voditelj projekta izgradnje prepoznajnice (brendiranja) Osijeka. Otkako je objavljen članak na portalu osijek031.com s velikim zanimanjem, skupa sa suradnicima, pratim vaše komentare.
Nedvojbeno je da projekt nije dovoljno dobro prezentiran i da u dijelu osječke javnosti izaziva određene nedoumice. No, vaši upisi ujedno svjedoče, kako je jedan dio sugrađana vrlo dobro informiran i svjestan važnosti ovog projekta.
U ovaj projekt krenuli smo svjesni postojeće predodžbe o Osijeku, koja nije onakva kakvu bismo željeli. Odlučili smo predočiti jednu drugu sliku našega grada: afirmativniju i istinitiju s obzirom na postojeće komparativne prednosti Osijeka, ali i s obzirom na veliki trud svih nas koji ćemo u budućnosti ulagati, kako bi slika grada koju promoviramo bila u skladu sa stvarnim stanjem u Osijeku. Inače nam je cijeli posao uzaludan.
Jer, jedno je imati dobru reklamu, ali kada proizvod nije dobar, ne može se ostvariti željeni cilj. Zbog toga rad na izgradnji prepoznatljivosti grada podrazumijeva dva paralelna procesa: 1. unaprjeđenje postojećih kvaliteta, komparativnih prednosti uz strateški promišljen razvoj grada u svim njegovim segmentima te 2. promidžbu ovih obilježja.
Iz navedenog je razvidno, kako se proces ne može razvijati i u konačnici zaživjeti, ukoliko nema:
- informiranosti i uključenosti građana u projekt
- uključenosti predstavnika svih područja djelovanja grada u pozicioniranje, razvoj te promidžbu prepoznatljivosti (brenda) grada
- dobre volje svih nas da učinimo nešto za naš grad.
Grad Osijek je nositelj projekta, ali Grad kao institucija ne može sam postići željene rezultate. Zbog toga radimo na stvaranju široke platforme ključnih nositelja razvoja grada, stručnjaka u različitim područjima djelovanja (gospodarstvenika, urbanista, turističkih djelatnika, osoba koje se bave kulturnom djelatnošću, obrazovanjem, športom, predstavnika medija te civilnoga društva). Ujedno pokušavamo, što je više moguće, informirati, komunicirati i surađivati s građanima na ovom projektu. (Zbog toga ćemo uobličiti i zasebnu internetsku stranicu, radnoga naziva Prepoznajnica Osijeka, kako bismo od građana dobili što više podataka, prijedloga, primjedbi i sugestija, koje ćemo uključiti u pozicioniranje buduće prepoznajnice Osijeka.)
Što smo do sada napravili:
- preliminarna istraživanja potrebna za provedbu projekta
- započelo je istraživanje stavova javnosti (dubinski intervjui i fokusne skupine), a tijekom ožujka i travnja bit će provedena anketna ispitivanja građana u 5 hrvatskih gradova
- za stručne i savjetodavne poslove pozicioniranja i uobličavanja brenda, te njegovih komunikacijskih kanala, angažirana je tvrtka S.R.T. iz Zagreba (najbolji ponuditelj na javnom natječaju), a za provedbu istraživanja Centar za psihodijagnostičke instrumente Filozofskog fakulteta u Zagrebu (najbolji ponuditelj na natječaju).
- Osnovali smo Odbor za izgradnju prepoznajnice (brendiranje) grada, kao savjetodavno tijelo Gradskog poglavarstva, koje usmjerava i nadzire provedbu projekta. Članovi Odbora su: Damir Macanić, direktor Turističke zajednice Osijeka; Snježana Babić, viša stručna suradnica Hrvatske gospodarske komore, Županijske komore Osijek; prof.dr.sc. Marcel Meler, pročelnik Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku; Jasminka Mesarić, ravnateljica Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića; Darko Dumančić, voditelj Odsjeka za šport Grada Osijeka; Renato Lukić, direktor Gradskog radija; mr.sc.Vlatko Dusparić, voditelj Odjela za prostorno planiranje i projektiranje Zavoda za urbanizam i izgradnju d.d.Osijek; Sanja Vuković Čović, izvršna direktorica PRONI – centra za socijalno podučavanje; Milka Kosanović, zamjenica direktora Regionalnog ureda Hrvatske udruge poslodavaca; Nikolina Svalina, stručna suradnica Službe gradonačelnika te potpisnik ovih redaka kao 11. član, odnosno predsjednik Odbora. Nadam se da će mandat Odbora u spomenutom sastavu ovih dana ponovno biti potvrđen te da će intenzivirati svoj rad.
Osijek ima niz svojih komparativnih prednosti i vrijednosti koje dosad nisu bile afirmativno uobličene. Projekt brendiranja odredišta (destinacije) projekt je svojevrsnog multibrendinga, koji te vrijednosti i razvojnu viziju treba, kako je to netko lijepo ovdje rekao, usvješćivati u nama samima, ali i u konkurentnom okruženju. Osijek mora afirmativno istaknuti svoje posebnosti i kao takav biti percipiran, da bismo na duže staze osigurali razvojne perspektive svome gradu.
Zahvaljujem se svima koji se zanimaju za ovaj projekt te vas pozivam da se za sve ostale informacije i prijedloge javite na 229 207 ili na:
[email protected]