V.N. ŠPANJOLSKE - Catalunya
(27. travnja 2008. - 14:00 sati)
PRVA UTRKA: 29. rujna 1991.
DUŽINA KRUGA: 4 627 metara
UKUPNO KRUGOVA: 66 (305.256 km)
NAJBRŽI KRUG: F. Massa - 1:22:680 (2007, Ferrari)
POSTOLJE 2007: F. Massa - 2. L. Hamilton - 3. F. Alonso
POVIJEST:
Staza u Barceloni je napravljena 1991. godine nakon što je Španjolska auto-moto federacija odlučila prestati dijeliti VN Španjolske sa četiri druge staze. Sama staza smještena je nešto sjevernije od Barcelone, a njen izgled i izvedba su bolji od većine drugih staza iz kalendara natjecanja. Pri projektiranju staze dizajner je uzeo u obzir činjenicu da većina gledatelja voli gledati utrke sa mnogo prestizanja i uzbuđenja.
Prvi zavoj na stazi je oštri desni sa velikom šljunčanom zamkom odmah pokraj staze tako da vozači trebaju biti jako oprezni te moraju prilično jako kočiti prije samog zavoja. U prvoj utrci na stazi 1991. godine pobjednik je bio Nigel Mansell. Njegovi tada veliki protivnici Gerhard Berger i Ayrton Senna nisu bili uspješni u prvom nastupu na stazi. Bergeru je eksplodirao motor dok je Senna pogriješio pri odabiru guma jer su vremenski uvjeti bili promjenjivi.
Nigel Mansell je po drugi puta slavio u utrci na stazi u Barceloni već slijedeće 1992. godine dok je drugo mjesto zauzeo tada novak u Formuli 1 Michael Schumacher. Senna opet nije imao uspjeha na stazi jer se je njegov bolid zavrtio na stazi te zabio u zaštitni zid nekoliko krugova prije kraja utrke. 1993. godine na stazi je dominirao Alain Prost vozeći Williams i to ispred Ayrtona Senne koji kao da nije imao sreće na stazi. Damon Hill bio je pobjednik 1994. godine te je svojom pobjedom uspio vratiti osmjeh na lica ljudima iz svoga tima, nakon velike tragedije u kojoj je smrtno nastradao Ayrton Senna.
Te godine Michael Schumacher je ponovno osvojio drugo mjesto u utrci na toj stazi. Ta osvojena dva druga mjesta za Michaela Schumachera kao da su najavljivali njegove dvije uzastopne pobjede 1995. godine i 1996. godine kada se utrka vozila po kišnim uvjetima koje je Michael znao iskoristiti jer je sa 6-og mjesta na prvo došao već u 12 krugu. 1997. godine Williamsov bolid se pokazuje kao najbolji jer pobjedu odnosi njegov vozač Jacques Villeneue.
Nakon te Williamsove pobjede dolazi do trogodišnje dominacije McLarena i njihovog vozača Mike Hakkinena. '98., '99. i 2000.-te McLaren se činio nepobjedivim i nadmoćnim u odnosu na bolide ostalih timova. Iduće godine Ferrari uspješno zaustavlja dominaciju McLarena na stazi te Michael Schumacher ostvaruje i svoju treću pobjedu na stazi.
U iduće dvije godine, pobjednik Velike Nagrade Španjolske se nije mijenjao. Michael Schumacher je u 2002. i 2003. nastavio svoju dominaciju na Španjolskoj stazi te je jednostavno bio nepobjediv.
2004. Michael Schumacher je na Španjolskoj stazi ostvario svoju petu uzastopnu pobjedu sezone i tako po drugi put sustigao svoji rekord kojeg je izvorno postavio bivši svjetski prvak, Nigel Mansell 1992. godine zahvaljujući odličnom Williamsovom bolidu sa aktivnim ovjesom.
Godinu dana kasnije pobjedu u Španjolskoj slavio je Kimi Raikkonen u McLaren-Mercedesu. Finac je vodio utrku od samog početka kada je startao s pole pozicije sve do prolaska kroz cilj. Nakon Kimija slijede Alonso u Renaultu i Trulli koji je ostvario još jedan podij za Toyotinu momčad.
2006. godine Fernando Alonso je napokon slavio na domaćem terenu. Španjolac je uvjerljivo pobijedio ispred Michaela Schumachera i momčadskog kolege Giancarla Fisichelle.
2007. na španjolskom je tlu Felipe Massa slavio svoju drugu pobjedu u sezonu ispred McLarenovog dvojca - Lewisa Hamiltona i Fernanda Alonsa.
PRIJAŠNJI POBJEDNICI:
2007: F. Massa (Ferrari)
2006: F. Alonso (Renault)
2005: K. Raikkonen (McLaren)
2004: M. Schumacher (Ferrari)
2003: M. Schumacher (Ferrari)
2002: M. Schumacher (Ferrari)
2001: M. Schumacher (Ferrari)
2000: M. Hakkinen (McLaren)
1999: M. Hakkinen (McLaren)
1998: M. Hakkinen (McLaren)
1997: J. Villeneuve (Williams)
1996: M. Schumacher (Ferrari)
1995: M. Schumacher (Benetton)
1994: D. Hill (Williams)
1993: A. Prost (Williams)
1992: N. Mansell (Williams)
1991: N. Mansell (Williams)
1990: A. Prost (Ferrari)
1989: A. Senna (McLaren)
1988: A. Prost (McLaren)
.....................................................................
ajmo