Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Na Svjetski dan voda naučili kako izgraditi (i štititi) svoju rijeku

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 68142
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 23.03.2023. 16:38 
Naslov:  Na Svjetski dan voda naučili kako izgraditi (i štititi) svoju rijeku
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Kako se zove mladunče jelena i košute? Na ovo i brojna druga pitanja o odgovarali su učenici 8. razreda OŠ Antuna Mihanovića na kvizu u sklopu radionice “Stvori svoju rijeku”. Sva pitanja poticala su sudionike da povodom Svjetskog dana voda razmišljaju o važnosti rijeka, riječnih ekosustava i na očuvanje biljnog i životinjskog svijeta koji u njima postoji.

Radionica je održana u sklopu projekta SMARTRIVER, kojega u okviru Interreg Adrion programa prekogranične suradnje s još 8 partnera provode Grad Osijek i Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije, koja je ujedno i bila organizator ove radionice.

Kroz projekt SMARTRIVER želimo povećati kapacitete riječnih područja za prilagođavanje klimatskim promjenama i promicati aktivno sudjelovanje lokalne zajednice u planiranju strategija za smanjenje rizika. Uključivanjem djece kroz ovaj info dan projekta i to baš na Svjetski dan voda, htjeli smo im ne samo osvijestiti važnost očuvanja ovog dragocjenog prirodnog bogatstva koje predstavlja poplavno područje Kopačkog rita, nego i dobiti njihove stavove o poštivanju prirodnog staništa, važnosti riječnih sustava, zaštiti prirodnih resursa”, rekla je Ivana Mamić iz Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije.

Osim kviza i učenja kroz crtanje baranjskog poplavnog reljefa, učenici su se o u edukativnoj dvorani Eko centra Zlatna Greda, o riječnim sustavima učili i kroz rad na didaktičkoj maketi uz pomoć koje su sami modelirali reljef, odnosno napravili svoje rijeku i tako učili o procesima nastanka riječnih tokova, razlici između prirodnog toka i regulirane rijeke.

“Riječni sustavi su nevjerojatno važni ekosustavi koji podržavaju mnoge životinjske vrste i pružaju brojne koristi za ljudsku populaciju. Međutim, klimatske promjene i ljudske aktivnosti sve više utječu na riječne sustave, što ih čini ranjivima na štete i uništavanje. Učenje o riječnim sustavima i njihovoj ekologiji je ključno za zaštitu okoliša, jer razumijevanje funkcije i uloge riječnih sustava u prirodi pomaže nam u očuvanju njihove bioraznolikosti i održavanju ekosustava u ravnoteži. Osim toga, učenje o riječnim sustavima omogućuje nam da shvatimo utjecaj klimatskih promjena na ove ekosustave i kako se možemo prilagoditi tim promjenama. Stoga u Zlatnoj Gredi uvijek nastojimo educirati mlađe generacije o tim temama kako bismo bili sigurni da ćemo i u budućnosti uspjeti kvalitetno upravljati i očuvati postojeće prirodne resurse kojima raspolažemo”, rekao je Mislav Barić, voditelj radionice.

Uz zavidnu razinu znanja koju su pokazali, učenici su bili kreativni i u oblikovanju riječnih tokova. Pobjednička ekipa kviza znanja dobila je obećanje učiteljice Vesne Lerinc da će biti oslobođenja odgovaranja na satu Biologije, pa je užarena atmosfera vladala do samog kraja radionice i konačne objave pobjednika.

Zadnje pitanje bilo je upravo o mladunčetu jelena i košute. Bambi, bio je prvi, netočni pokušaj, da bi na kraju ipak stigao i točan odgovor - tele. Zahvaljujući ovoj i sličnim radionicama, te visokoj razini svijesti o potrebi očuvanja riječnih sustava, ovi će učenici, uz sve ostale stanovnike Slavonije i Baranje, na ovim područjima moći vidjeti tele, jelena i košutu, ali i mnoge druge životinjske i biljne vrste tijekom godina koje dolaze.


Tekst i foto: Marko Mandić/Symbol

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: