Kako se zove mladunče jelena i košute? Na ovo i brojna druga pitanja o odgovarali su učenici
8. razreda OŠ Antuna Mihanovića na kvizu u sklopu radionice “
Stvori svoju rijeku”. Sva pitanja poticala su sudionike da povodom
Svjetskog dana voda razmišljaju o važnosti rijeka, riječnih ekosustava i na očuvanje biljnog i životinjskog svijeta koji u njima postoji.
Radionica je održana u sklopu projekta
SMARTRIVER, kojega u okviru
Interreg Adrion programa prekogranične suradnje s još
8 partnera provode
Grad Osijek i Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije, koja je ujedno i bila organizator ove radionice.
“
Kroz projekt SMARTRIVER želimo povećati kapacitete riječnih područja za prilagođavanje klimatskim promjenama i promicati aktivno sudjelovanje lokalne zajednice u planiranju strategija za smanjenje rizika. Uključivanjem djece kroz ovaj info dan projekta i to baš na Svjetski dan voda, htjeli smo im ne samo osvijestiti važnost očuvanja ovog dragocjenog prirodnog bogatstva koje predstavlja poplavno područje Kopačkog rita, nego i dobiti njihove stavove o poštivanju prirodnog staništa, važnosti riječnih sustava, zaštiti prirodnih resursa”, rekla je
Ivana Mamić iz Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije.
Osim
kviza i učenja kroz crtanje
baranjskog poplavnog reljefa, učenici su se o u edukativnoj dvorani
Eko centra Zlatna Greda, o riječnim sustavima učili i kroz rad na didaktičkoj maketi uz pomoć koje su sami modelirali reljef, odnosno napravili svoje rijeku i tako učili o procesima nastanka riječnih tokova, razlici između prirodnog toka i regulirane rijeke.
“R
iječni sustavi su nevjerojatno važni ekosustavi koji podržavaju mnoge životinjske vrste i pružaju brojne koristi za ljudsku populaciju. Međutim, klimatske promjene i ljudske aktivnosti sve više utječu na riječne sustave, što ih čini ranjivima na štete i uništavanje. Učenje o riječnim sustavima i njihovoj ekologiji je ključno za zaštitu okoliša, jer razumijevanje funkcije i uloge riječnih sustava u prirodi pomaže nam u očuvanju njihove bioraznolikosti i održavanju ekosustava u ravnoteži. Osim toga, učenje o riječnim sustavima omogućuje nam da shvatimo utjecaj klimatskih promjena na ove ekosustave i kako se možemo prilagoditi tim promjenama. Stoga u Zlatnoj Gredi uvijek nastojimo educirati mlađe generacije o tim temama kako bismo bili sigurni da ćemo i u budućnosti uspjeti kvalitetno upravljati i očuvati postojeće prirodne resurse kojima raspolažemo”, rekao je
Mislav Barić, voditelj radionice.
Uz zavidnu razinu znanja koju su pokazali, učenici su bili
kreativni i u oblikovanju riječnih tokova. Pobjednička ekipa kviza znanja dobila je obećanje učiteljice
Vesne Lerinc da će biti
oslobođenja odgovaranja na satu Biologije, pa je užarena atmosfera vladala do samog kraja radionice i konačne objave pobjednika.
Zadnje pitanje bilo je upravo o mladunčetu jelena i košute. Bambi, bio je prvi, netočni pokušaj, da bi na kraju ipak stigao i točan odgovor -
tele. Zahvaljujući ovoj i sličnim radionicama, te visokoj razini svijesti o potrebi očuvanja riječnih sustava, ovi će učenici, uz sve ostale stanovnike Slavonije i Baranje, na ovim područjima moći vidjeti tele, jelena i košutu, ali i mnoge druge životinjske i biljne vrste tijekom godina koje dolaze.
Tekst i foto: Marko Mandić/Symbol