Iako je broj putnika koji se ljeti koristi gradskim prijevozom za čak 60 posto manji nego u drugim mjesecima, broj onih koji se švercaju uopće nije smanjen.
GPP se, naime, do sada susretao s
tolerirajućih pet posto onih koji su na sve načine izbjegavali kupnju karte, no taj je postotak u posljednja dva mjeseca višestruko narastao.
Kako sprečavanju vožnje bez karte nije pridonio čak ni naputak da vozači tramvaja i autobusa putnicima prvo moraju otvoriti samo prednja vrata, osječki se
GPP, osim putnika, odlučio kontrolirati i vlastite vozače.
Prema riječima
Darka Markovića, direktora osječkog
GPP-a, otvaranjem prvih vrata putnici koji ulaze prisiljeni su proći pored vozača, a u tome, ako nemaju kartu ili je odmah ne kupe, ne mogu uspjeti. Osim toga, parcijalnim se otvaranjem vrata postiže i “
bolja protočnost” - ulazi se samo na prednja vrata, zbog čega oni koji na stajalištu napuštaju vozilo to mogu učiniti brzo i sigurno, bez naguravanja.
- Postoji i treći razlog, a to je priprema za nov sustav naplate prema principu ‘koliko se voziš, toliko platiš’ - pojasnio je
Marković.
Kako se, dakle, naputkom želi postići i smanjivanje vremena zaustavljanja na stajalištima i daljnji financijski gubitak zbog onih koji kartu ne plaćaju,
GPP je odlučio kontrolirati i vozače.
Ako kontrola utvrdi da vozač nije prvo otvorio samo prednja vrata, a 30-ak sekundi kasnije i ostala vrata na vozilu, vozač će dobiti prijavu. Takvih je vozača u posljednja dva tjedna pojačane kontrole već bilo četiri.
- Prvi je korak samo pismeno upozorenje, a drugi je upozorenje pred otkaz - kaže
Marković.
Kontrola vozača uskoro će ovisiti i o kontrolorima koji dobivaju veće ovlasti. Do sada su postojale tri vrste kontrolora -
kontrolor sigurnosti,
linijski kontrolor i
pregledač karata. Preustrojem osječkog GPP-a kontrolori su dobili veće ovlasti tako što je “
stvoren” jedinstveni kontrolor koji nakon preustroja kontrolira i putnike i vozilo, ali i protočnost linija. Iako prema novom ustroju jedna osoba obavlja posao koji su ranije obavljale njih tri, to ne znači i smanjenje broja zaposlenih jer će, prema Markovićevim riječima, “
višak” radnika biti raspoređen na druge poslove.
Kraj obnove tramvajske pruge prometa u subotu
- Tramvajski promet od Višnjevca do Zelenog polja bit će normaliziran od subote, jer bi radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge trebali biti završeni sutra - rekao nam je direktor GPP-a
Darko Marković i dodao kako će radovi na 320 metara dugoj dionici u Strossmayerovoj ulici tako biti završeni nekoliko dana prije nego što je planirano.
- Zbog uvjeta u kojima smo radili, to smatramo velikim uspjehom jer su se radovi zbog nesnosnih vrućina morali obavljati rano ujutro i tijekom noći. Rekonstrukcija je, podsjetimo, obuhvaćala izmjenu tračnica i kamene podloge, za što je izdvojeno 200.000 kuna.
Autorica:
Verica Tomić/
Jutarnji.hr
Foto:
cacan